מה זה שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי הוא מכלול פעולות המתבצעות כדי להוביל את המותג, העסק והחברה קדימה באינטרנט. אנו חיים בתוך המהפכה הדיגיטלית וככל שהשנים עוברות נוצרות יותר פלטפורמות, כולנו מבלים יותר זמן מולן והתחרות על תשומת הלב גוברת. עסקים וחברות מבינים כבר מזמן כי השיווק הדיגיטלי חייב להיות חלק מאסטרטגיית הקידום.
המונח "שיווק דיגיטלי" הוא מונח רחב אשר כולל בתוכו מגוון רחב של פעולות שלכולן מטרה אחת – השגת יעדי השיווק שהוגדרו באמצעות טכנולוגיות ודרך המדיה הדיגיטלית. מהבנת הצרכן, חשיבה על אסטרטגיה ועד הוצאתה לפועל. למעשה, זו עבודה מתמשכת, שמהווה בסיס משמעותי לשיווק העסק בימינו. ככל שעובר הזמן, כולנו מבלים יותר שעות מול האינטרנט ויותר עסקים, חברות וארגונים מבינים את החשיבות של השיווק ברשת.
ככל שהזמן עובר, יש לנו יותר אמצעי פרסום ובמקום להתבלבל ולנסות להיות בכל מקום, יש לבצע חשיבה כבר בתחילה ולבחור את הדרך שתביא את התוצאות הטובות ביותר בתמורה להשקעה.
מכלול שירותי השיווק הדיגיטלי שאנו מציעים
חברת הראל דיגיטל מלווה לקוחות מזה מעל לעשור. המטרה שלנו היא להביא את העסק לקדמת הבמה, בפלטפורמה הנכונה ביותר עבורו ולהוביל לתוצאות בפועל. כדי להצליח במשימה נתחיל בשיחה שמטרתה היא להבין את העסק ומטרותיו. נגדיר מהי הצלחה ונבחן את התקציב הנדרש כדי שנוכל להשיג אותה. בהתאם נמליץ על אסטרטגיה דיגיטלית, ניצור מפת דרכים לעבודה ולאחר אישור נתחיל בעבודת השיווק והקידום של העסק.
לאורך כל העבודה המשותפת נעקוב אחר הפעולות שבוצעו, נמדוד אותן ונקפיד להכניס שיפורים מתמידים. מעבר לכך שהעולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן, גם העסק הוא ישות דינמית והצרכים שלו יכולים להשתנות. גורם נוסף שמשתנה הוא השוק ולכן אנחנו קשובים לצרכים של כולם, נמצאים עם אצבע על הדופק, עוקבים אחר מגמות ומקפידים על תקשורת טובה עם הלקוחות.
שירותי השיווק הדיגיטלי שאנו מציעים מכסים את כל צרכי העסק ונותנים לך מעטפת של 360 מעלות. אנו מתמחים בשיטות עבודה מגוונות, מביאים ניסיון רב ונשמח ללוות אותך משלב החשיבה הראשונית ולאורך כל הדרך, בכל אחד מהשירותים שלנו.
בניית אסטרטגיה דיגיטלית
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי משלבת בתוכה מבט כללי על כל היכולות של העסק, הצרכים, הקהל ופורטת את הפעולות שיש לבצע כדי להצליח לממש את המטרות שהוגדרו. בחינת המצב הקיים יכולה להעלות בעיות שונות, אתגרים ולזהות את נקודות החוזקה של העסק, בהן הוא יכול לגדול ושיביאו לו לקוחות נוספים.
בניית אסטרטגיה דיגיטלית היא יצירת מפת דרכים. היא מאפשרת לנו לקבל את ההחלטה אילו פעולות לעשות, באיזה קצב ועוזרת לקבל החלטות בנוגע לחלוקת תקציב הפרסום והשיווק של העסק. אסטרטגיה דיגיטלית חזקה תקדם את האתר, תשפר את ההצעה שהלקוחות שלך מקבלים ובסופו של דבר את אחוזי ההמרה מכלל הפעולות שמתבצעות ושיבוצעו דרך הנכסים הדיגיטליים השונים. תהליך בניית האסטרטגיה דורש מספר פעולות:
הבנת מטרות העסק
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היא תוצר של מטרות העסק. כל עסק יכול לקבוע מהן המטרות שלו ובכל מקרה בלעדיהן יהיה קשה לקבוע כיצד נכון לפעול ברשת. המטרות יכולות להיות מגוונות: מיתוג העסק, העלאת המכירות, שיפור מוניטין ועוד. המטרה שלנו היא להבין מהי המטרה ומה העסק רוצה שנשיג עבורו. לאחר שנדע מה עומד לפנינו נוכל להתקדם.
ניתוח זירת הפעילות
העסק לעולם לא מנותק מעסקים ופעילויות אחרות. גם אם נראה שכרגע אין מתחרים ישירים, ישנה פעילות או שישנם מוצרים ושירותים דומים. אנחנו רוצים לדעת מהי זירת הפעילות שלנו, מה מעניין את הלקוחות של העסק, היכן הם גולשים הכי הרבה וחשוב עוד יותר, מה גורם להם לקבל החלטות. היום ישנם כלים טכנולוגיים שמאפשרים לנו לדעת אפילו "מה השיח" והיכן הוא מתקיים ואת זה אנחנו רוצים לדעת לפני שנחליט כיצד לשווק את העסק בדיגיטל.
מתן המלצות
ברגע שיש לנו מידע על העסק ועל הלקוחות אנחנו יכולים להתחיל לתת המלצות. נוכל להציע לפרסם באופן ממומן, אורגני או שניהם. נוכל להציע להתרכז בקידום האתר, הרשת החברתית או מספר רשתות. ההמלצות מופנות אל הלקוח, כלומר העסק ועליו להחליט במה לרכז את מאמצי הפרסום והשיווק בסופו של דבר. בשלב זה ברור גם מהו התקציב המומלץ להשקעה כדי להשיג את המטרה.
קביעת דרך פעילות
על העסק להחליט כיצד להשתמש בהמלצות שניתנו לו והתפקיד שלנו הוא ליצור מפת דרכים ברורה לעבודה. למשל, אם עלינו להקים ולקדם אתר אינטרנט, נקבע מה יכלול האתר, לוח זמנים להקמה ואת פעולות הקידום שיתבצעו בשלב הבא. חשוב לנו שכל לקוח (עסק) ידע למה לצפות מאיתנו ומה אנחנו עומדים לעשות בשבילו לאורך התקופה הקרובה של העבודה.
יציאה לדרך
ברגע שיש אישור להתחיל לעבוד, אנחנו יוצאים לדרך ומבצעים שיווק דיגיטלי התואם את האסטרטגיה שנקבעה ועל פי מפת הדרכים שיצרנו. העבודה המשותפת תהיה בדרך כלל ארוכת טווח כיוון שהעסק זוכה לתוצאות חיוביות ובהן הגדלת הנוכחות האינטרנטית וריבוי לקוחות. עם הזמן נמשיך לעקוב אחר הפעולות שאנו מבצעים, על התוצאות שהעסק זוכה להן ונקבע כיצד להמשיך בפעולות השיווק כדי שהעסק ייהנה מהתוצאות הטובות ביותר.
מיתוג עסקי
מיתוג עסקי הוא תיאור העסק, המוצר או השירות וניתן לבצע אותו על עסק קיים או חדש. המיתוג יכלול בתוכו התייחסות לכל הפרטים הוויזואליים של העסק לרבות הלוגו, הצבעים שילוו אותו ואחרים וזאת לאחר תהליך מעמיק של הבנת המהות העסקית. ישנם עסקים רבים בכל תחום והתחרות גדולה, הבידול העסקי, היכולת לגרום ללקוחות ולגולשים לקשר בין העסק לבין התחושות שנרצה לגרום להם, הוא זה שיוביל לבחירה בעסק עצמו על פני אחרים.
תהליך מיתוג עסקי נעשה במספר שלבים כאשר נהוג לבצע אותו פעם אחת או אחת למספר שנים. לוגו טוב, בחירת צבעים נכונה, תמונות מתאימות, ימשיכו לשרת את העסק ועם הזמן הלקוחות יקשרו בין אותם אלמנטים לבין העסק עצמו. בתהליך זה ניצור שפה, עיצובית ולא רק ולשם כך נעבור במספר שלבים.
שלב ראשון – הבנת העסק
מיתוג עסקי מתייחס באופן ספציפי לעסק ומה שנכון לאחד לא נכון לשני. חשוב להבין כבר בתחילת הדרך במה מדובר, מיהן הנפשות הפועלות, מהו המסר שהעסק רוצה להעביר ובמה הוא מאמין. בשלב הראשון יש לבחון האם יש עקרונות שמלווים את העסק והאם ישנם עקרונות, מגבלות ותקנות שיכולים להשפיע על המיתוג, העיצוב, הסלוגן ושאר האלמנטים שיבחרו בהמשך.
בנוסף לכל אלה כבר בהתחלה חשוב מאד להגדיר מה השירות והמוצר של העסק. מה בעצם נמכור ללקוחות ונתחיל לחשוב כיצד נעשה זאת. כבר בשלב זה אפשר לחשוב על הפיתוח העתידי של העסק ועל המצב הנוכחי. כמו כן, בעסקים שכבר קיימים מומלץ לקחת תהליכי מיתוג קודמים ולקבל החלטה האם השינוי יהיה מהקצה אל הקצה או האם נישאר עם חלק מהאלמנטים הקיימים שמאפיינים אותו.
שלב שני – איתור והבנת קהל היעד
עסק זקוק ללקוחות ובתהליך המיתוג יש להתחשב בהם. בשלב זה נבחן מיהם הלקוחות של העסק או מיהם הלקוחות הפוטנציאלי. טעות לומר כי כולם יכולים להיות הלקוחות של העסק וגם אם נדמה שכך הדבר, יש להגדיר למי המותג מכוון או במילים אחרות, אילו לקוחות העסק רוצה למשוך אליו. הלקוחות יכולים להיות צעירים או מבוגרים, הורים או רווקים, עובדי הייטק או עובדי הוראה ועוד…
במסגרת הבנת קהל היעד נבחן מה מעניין אותו, נבדוק היכן אותם אנשים שהעסק רוצה כלקוחות "מסתובבים" ברשת, על מה הם מדברים ומה מעניין אותם. נבחן את השפה המדוברת על פי רוב, נבדוק אם הקהל משתמש בסלנג ואפילו אם ישנם מאפיינים משותפים שיכולים לעזור לבנות את המיתוג של העסק. בסיום ניצור אווטר, דמות מאפיינת שאליה נכוון את המיתוג ובהמשך את מאמצי השיווק והפרסום.
שלב שלישי – ניתוח SWOT
ניתוח SWOT משמעותו בחינת החוזקות, החולשות, האיומים וההזדמנויות שיש לעסק. בעבודה קפדנית ומסודרת נוכל לזהות את הנקודות בהן העסק חזק יותר ממתחריו ונדע היכן האתגרים עליהם יש להתגבר. בתהליך מיתוג אנחנו רוצים להבליט את התכונות החיוביות שמעניינות את הקהל. המטרה היא לשים דגש על ה"כן" של העסק, על החוזקות שלו ושהדבר יבוא לידי ביטוי בשם, בסלוגן, בשפה וכמובן בוויזואליות.
ניתוח SWOT דורש הבנה של העסק, של הלקוחות (כפי שנעשה בשלבים הראשונים) והוא בוחן גם את המתחרים. במסגרת העבודה נבדוק את הנוכחות של המתחרים, נבין למי הם פונים, מהי אסטרטגיית השיווק והתוכן שלהם ונזהה גם את נקודות החולשה שלהם. אם העסק יכול לתת מענה טוב יותר על אותן נקודות חולשה של המתחרים, נשתמש בכך בתהליך המיתוג.
שלב רביעי – יצירת בריף עסקי
רגע לפני שאפשר להתחיל בעיצוב, לבחור את שפת המותג ולבנות את האתר או כל אמצעי ויזואלי אחר, נרצה ליצור בריף. זהו מסמך היכרות שהעסק עצמו ממלא והוא כולל מספר שאלות שעוזרות להבין מהו המיתוג הנכון לו. הכלל אומר כי אין תשובות לא נכונות וכל מידע הוא הזדמנות לבניית מותג שנכון לעסק.
חשוב לזכור כי בסופו של דבר המיתוג אינו עומד בפני עצמו. הוא חלק מהעסק, הוא צריך לשרת אותו ואת הלקוחות. מיתוג שאומר ללקוחות שהם עומדים לקבל שירות מהיר צריך להיות תואם לשירות שניתן בפועל. מיתוג ששם דגש על איכות צריך להיות תואם את המוצרים וכו'. המטרה היא להצליח לפצח את הייחודיות של העסק, את הכוונות שלו ולבסוף, לאחר שישנו מידע רב על העסק, המתחרים והלקוחות, אפשר לגשת לתהליך העיצוב והשיווק.
שלב חמישי – עיצוב ויצירת שפה ממותגת
השלב המרגש ביותר בתהליך המיתוג הוא העיצוב עצמו. לאחר שיש לנו את כל המידע הרלוונטי, נזקק אותו ונתחיל ליצור שפה עיצובית ממותגת לעסק. במסגרת העיצוב נוכל ליצור לוגו, נעצב אתר חדש, נקבע סלוגן, נשתמש במילים שיאפיינו את המותג וכל זאת בשיתוף פעולה מלא של העסק.
נתחיל בסקיצות ראשוניות, העסק יבחר את הכיוון המועדף, נתקדם ליישום, נכתוב ובסופו של דבר העסק יקבל מיתוג עסקי חדש. בפועל לעסק יכול להיות לוגו, סלוגן, אתר ואמצעים ויזואליים נוספים שישמשו אותו לאורך השנים הבאות בכל פעילות עסקית, ברשת אך גם מחוצה לה (למשל הלוגו יכול לשמש גם לכרטיס ביקור).
פרסום בגוגל
שיווק דיגיטלי כולל מספר פעולות אשר יכולות להתבצע כולן יחדיו או כל אחת בנפרד. פרסום בגוגל מביא את העסק לקדמת תוצאות החיפוש. כל זה יכול להישמע פשוט אך המטרה שלנו בפרסום היא לא רק לגרום לאנשים לראות את העסק או המוצר שהוא מציע אלא לקלוע בדיוק לקהל הנכון ולייצר מכירות ושהעסק ירוויח מההשקעה שלו.
ישנן סיבות רבות לבצע פרסום ממומן בגוגל. מדובר על מנוע החיפוש הגדול ביותר וכשאנשים מבצעים בו חיפוש הם "חמים" וכבר מעוניינים במה שהם רואים בפרסומת. פרסום נכון ומוצלח יכול להוביל למכירות באופן מידי ולהעלות את הרווחיות של העסק כאן ועכשיו. הפרסום אינו נעשה לכולם אלא ממוקד ופונה רק לצרכנים שחיפשו מוצר או שירות מסוים. עם זאת, כדאי לדעת כי ההשקעה באמצעי זה אינה נמוכה וההצלחה תלויה במספר גורמים.
הגדרת המטרות
קל מאד לפתוח קמפיין פרסום בגוגל. כל שצריך הוא לפתוח חשבון מודעות, להזין את כרטיס האשראי ואפשר להתחיל "לחגוג". הקלות הזו היא נקודת המכשול של עסקים רבים אשר חושבים שכל מה שצריך זה לפרסם את המוצר או השירות ימכרו את עצמם. כבר בתחילת הדרך חשוב מאד להגדיר את המטרות ולחלק אותן למטרה כללית של כמה יחידות מוצר או שירות נרצה למכור בחודש לצד יעד למחיר מכירה.
יש להיות ריאליים ולהבין כי הפרסום בגוגל עולה כסף ויש לנצל את התקציב בצורה האופטימלית. ברגע שאנחנו יודעים כמה המוצר או השירות עולה וכמה העסק מוכן להשקיע כדי למכור אותו, אפשר לקבוע מה יהיה התקציב של הקמפיין ובהמשך למדוד את ההצלחה שלו. יציאה לדרך ללא מטרה עלולה לעלות הרבה כסף ולהביא תוצאות מאכזבות.
פניה לקהל הנכון
בכל פעולה של שיווק דיגיטלי ובוודאי בפרסום ממומן חשוב מאד לדעת למי אנחנו פונים. מבחינתנו, תמיד נחשוב על הלקוח האחד ולא על קבוצות גדולות של אנשים. אנחנו רוצים להכיר את המאפיינים של הקהל, מה מעניין אותו ואילו נקודות כאב משפיעות עליו.
מודעות בגוגל הן קצרות ולכן חשוב מאד לקלוע בדיוק למטרה, להגדיר נכון את הקהל ולהכיר את השפה שלו. כמובן, לצד זאת נרצה לדעת מה העסק פותר לקהל, במה הוא מיוחד וכיצד נכון יהיה לפנות אליו.
יצירת מודעה מתאימה
מודעה שעולה לגוגל היא טקסט קצר, ללא אפשרות להוסיף אלמנטים ויזואליים. נדרשת עבודת קופירייטינג מדויקת וניצול נכון של מקום הפרסום. אנחנו רוצים להעביר ללקוח הפוטנציאלי את המסר הנכון ולהסביר לו מה יצא לו מזה שילחץ על המודעה ולמה כדאי לו לקנות דווקא מהעסק הנוכחי.
חשוב לדעת כי אנחנו לא רוצים שכולם ילחצו על המודעה אלא להכין מודעות שיביאו לעסק רק את הלקוחות הפוטנציאליים שהסיכוי שיקנו את המוצר או השירות או הסיכוי שישאירו פרטים ליצירת קשר גבוה. המטרה היא לנצל את תקציב הפרסום בצורה האופטימלית ולהביא לעסק לקוחות שמעוניינים לקנות ממנו.
מעקב מתמיד אחר התוצאות
ברגע שהמודעה עולה לאוויר, הקמפיין מתחיל ואפשר לראות את התגובות מיד. ניהול הקמפיין כולל העלאת המודעה, בחינה כיצד הקהל מגיב אליה, זיהוי נקודות החוזקה והחולשה ושיפור המצב הקיים. נדרש מעקב צמוד אחר התגובות של המודעה וקבלת החלטות מהירות בזמן אמת.
בין יתר ההחלטות אפשר להמשיך עם הקמפיין כפי שהוא, לשנות את המודעה, לבחור בקהל יעד אחר, לתקן את דף הנחיתה ועוד. בדרך כלל עולות לאוויר במקביל מספר מודעות, חלקן יהיו מוצלחות יותר ואחרות פחות ואנו מבצעים A/B Testing כדי לקבל החלטות שמשפרות את התוצאות באופן מתמיד.
שיפור תהליך המכירה
לפעמים המודעה שעולה לגוגל היא מצוינת. גולשים לוחצים עליה ונראים מתעניינים במוצר, אך למרות זאת הם לא קונים. הסיבה לכך יכולה להיות טמונה במה שמתרחש לאחר הלחיצה על המודעה. אם המכירות אינן תואמות את התגובות למודעה, נרצה לבחון כיצד אפשר לשפר את תהליך המכירה.
נבחן את דף המכירה, יתכן ונעביר את הגולשים לדף אחר באתר או שניצור דף חדש לחלוטין. במקרה של השארת פרטים (איסוף לידים) נשפר את ההצעה לגולשים. בקמפיין ממומן בגוגל נעשית כל הזמן עבודה כשהמטרה היא למקסם את התקציב ולמכור כמה שיותר מוצרים ושירותים במחיר הנמוך ביותר.
ניהול דפי פייסבוק
הרשתות החברתיות ממשיכות לתפוס תאוצה ולא זאת בלבד אלא שהן מעסיקות אותנו יותר זמן. עסקים, חברות וארגונים מבינים שהדרך לתקשורת קבועה עם הלקוחות עוברת דרך ניהול דפי פייסבוק. שלא כמו האתר, אליו נכנסים הלקוחות המתעניינים כשהם רוצים למצוא מידע נקודתי או שנכנסים אליו גולשים רנדומליים. לעומת זאת דף הפייסבוק יכול למשוך אליו גם לקוחות קיימים וגם מתעניינים חדשים.
שמירה על לקוח חדש ומכירה חוזרת זולה פי 5 לעומת גיוס לקוח חדש. תקשורת קבועה מול הלקוחות הקיימים עוזרת להחזיר אותם וזו אחת מהמטרות בניהול דף הפייסבוק של העסק. דרך הפעלת הדף העסק יוצר את המיתוג הרצוי, מספר לקהל הרחב על דברים שישתנו בו וזאת בתקשורת קלילה, המונית והגעה לאנשים רבים בפלטפורמה אחת. במסגרת הניהול נבצע את הפעולות הבאות:
בניית אסטרטגיה שיווקית
חשוב לדעת מהי המטרה של הדף העסקי, להכיר את העסק, את הקהל ואת המתחרים. בהתאם נבנית אסטרטגיה עסקית שהיא מפת הדרכים. עוד לפני שנצא לדרך נבין אילו מסרים נרצה להעביר, מיהו הקהל שלנו, כמה פעמים בשבוע נפרסם בדף העסקי ואיך נביא את הקהל אל הדף.
אסטרטגיית השיווק צריכה לשרת את המטרות הכלליות של העסק והיא יכולה להיות חלק מכלל פעולות השיווק הדיגיטליות שנעשות עבור העסק. עוד לפני שנצא לדרך העסק יודע למה לצפות, איזה שירות הוא יקבל ולמה אפשר לצפות מניהול הדף העסקי.
הקמת דף עסקי
כדי לנהל את הדף העסקי יש להקים אותו בהתאם למותג ולמטרות שהוגדרו. לשם כך יש צורך לבחור בתמונת רקע נכונה (שיכולה להשתנות בהמשך הדרך), לכתוב על העסק כדי שמי שיגיע לדף יבין לאן הגיע ולהתחיל להעלות אליו פוסטים.
במקרים בהם כבר קיים דף עסקי נבחון אותו ונמליץ האם להפעיל את הדף הנוכחי או האם להחליפו ולהקים חדש. חידוש דף פייסבוק שלא פעיל אפשרי וכשהוא נעשה בדרך הנכונה התגובות לא מאחרות לבוא. כמובן, החלטה זו תתקבל בשיתוף פעולה עם העסק.
כתיבת פוסטים והעלאתם
הפעלת דף פייסבוק וניהולו דורשת העלאת תכנים באופן מתמיד. לשאלה אילו תכנים צריכים לעלות לרשת החברתית יש גם כן תשובה, אך היא חייבת להיות תואמת את העסק ולכל אחד מתאימים תכנים שונים. לפני כתיבת התוכן נייצר גאנט – תוכנית עבודה שקובעת על מה נכתוב.
לאחר אישור הגאנט נתפנה למלאכת הכתיבה ויצירת האלמנטים הגרפיים. האלמנטים הגרפיים יכולים להיות תמונות שמועברות על ידי העסק, תמונות ממאגר, סרטונים ועוד. כל זאת כמובן בתיאום ואם הוויזואליות מתאימה לפוסט אותו מעלים.
תגובות
ברגע שישנן תגובות בדף יש להגיב עליהן. דף הפייסבוק הוא לא דף מסרים שעוברים רק מהעסק אל הגולשים אלא הזדמנות לתקשר יחדיו. לעתים התגובות יהיו התעניינות בשירות באופן ממוקד, לעתים בקשה למחיר ולפעמים פשוט תהיה תגובה אותנטית שכיף לענות עליה.
חשוב מאד לענות על התגובות של הקהל ולעשות זאת ברוח העסק. במקרה שיש צורך, נשתף את העסק עצמו, נבקש ממנו ליצור קשר או להציע כיצד לענות. המטרה היא להוביל את הגולשים להתעניין בעסק, לעקוב אחריו, לקחת חלק ממנו ולהפוך ללקוחות או ללקוחות חוזרים.
ניהול דפי אינסטגרם
הרשת החברתית אינסטגרם החלה את דרכה כשהיא פנתה בעיקר לקהל הצעיר. עם הזמן נכנסו אליה כל שכבות האוכלוסייה וזאת תודות לקלות העלאת וצריכת התכנים. הרשת מתמקדת בוויזואליות ומאופיינת בפחות מלל ולכן דורשת פיצוח מדויק כדי שהיא תעבוד עבור העסק.
ניהול דפי אינסטגרם דורש הבנה של העסק, הבנת תחום הפעילות, ניתוח של הקהל ופעילות התואמת את הפלטפורמה. ניהול נכון מאפשר להשיג יותר עוקבים, לחזק את המותג העסקי ובסופו של דבר הוא מביא לעסק יותר לקוחות. כדי להשיג זאת יש לשמור על מספר כללים:
עדכונים קבועים
אינסטגרם היא רשת חברתית פעילה ומהירה. חשוב מאד להקפיד על עדכונים קבועים ולהפגין נוכחות מרשימה. פתיחת פרופיל עסקי ופרסום אחת לזמן מה, לא תביא תוצאות אלא להפך, לבזבוז זמן ואנרגיה. בניהול דפי אינסטגרם אנחנו יוצרים אסטרטגיית תוכן, מעלים תכנים באופן שוטף ומשאירים את העסק בתודעת הקהל, כל הזמן.
תמונות מעולות ומציאותיות
מילת המפתח ברשת אינסטגרם היא ויזואליות. הגולשים מרפרפים על פני ה"פיד" ועוצרים כאשר הם מוצאים תמונה או סרטון שמוצאים חן בעיניהם. אינסטגרם הכניסה לחיינו את הפילטרים, אך חשוב לדעת כיצד להשתמש בהם ולא לאבד את האותנטיות של התמונה והמסר. את התמונות והסרטונים אנו מעבדים בצורה מקצועית שתהיה נעימה לעין והכי חשוב, שתגרום לגולש לעצור ולתת לעסק את תשומת הלב.
שימוש בתגיות
התגיות או "האשטאג" או # הן מילות מפתח שמסייעות למערכת למצוא את הנושא אותו אנחנו מפרסמים. בעזרת תגיות נכונות גם אנשים שעוד לא עוקבים אחר העסק יכולים למצוא אותו בקלות. באופן כללי, אפשר לשים תגיות רבות בכל פוסט שמתפרסם, אך בפועל חשוב לשים את אלו שהכי רלוונטיות לעסק והכי תואמות את החיפושים. המטרה שלנו היא להגדיל את כמות העוקבים ואת תגובת הקהל לעסק ונעשה זאת בחוכמה ולאחר מחקר מקדים על העסק והקהל.
לא רק תמונות
הוויזואליות חשובה באינסטגרם אבל המלל לא פחות. אנחנו לא מפרסמים תכנים ארוכים אלא להפך, מתמקדים במסר קצר וקולע. לשם כך נדרשת עבודת קופירייטינג, לבחור את המסרים הנכונים וכל זאת בצורה שתייצג נכון את העסק ותיגע בדיוק בקהל הנכון. עבודת הכתיבה משתלבת היטב עם התמונות והמטרה היא להעביר מסרים שאנשים אוהבים לעצור מולם.
הטבות לאוהדים ויצירת עניין
האוהדים באינסטגרם רוצים להרגיש מיוחדים. הם רוצים להרגיש שההשקעה שלהם במותג משתלמת ולשם כך נדרשים תכנים ייחודיים שכיף לעקוב אחריהם. בנוסף, אפשר להעניק מדי פעם לאוהדים הטבות מיוחדות בבית העסק וכך למשוך אותם להמשיך לעקוב אחר העמוד ולהגיע אל העסק. כמובן, כל הטבה שכזו דורשת יצירתיות, העברה נכונה של המסר ומתפרסמת בתיאום עם העסק.
הסתכלות על המכלול של שיווק דיגיטלי
ההחלטה לנהל את דף האינסטגרם צריכה להתקבל כחלק ממכלול פעולות השיווק הדיגיטלי. כדאי שכל המאמצים יתבצעו בסנכרון ואנחנו דואגים שהמסרים בין הפלטפורמות השונות (בהן גם קידום האתר למקומות ראשונים בגוגל, קידום ממומן, קידום ברשתות). חשוב לנו לראות את התמונה המלאה ולדעת שאנחנו מובילים את העסק להצלחה וממקסמים את כל פעולות השיווק שנעשות.
קידום אורגני SEO
קידום אורגני בגוגל, SEO, הוא אחד האמצעים העוצמתיים כשהמטרה היא להביא יותר גולשים לעסק ומכאן, להגדיל את הפניות והעסקאות שמתבצעות. לאורך השנים אנו רואים מגמה ברורה של עלייה בחיפושים בגוגל ועם הזמן ברור כי יותר החלטות מתבצעות לאחר חיפוש מידע בגוגל. החל מההחלטה איזה רהיט לקנות ועד מה לאכול, מדי שנייה נעשים מיליוני חיפושים בגוגל וכל אלה יכולים לפגוש את העסק, ליצור קשר או לרכוש באופן ישיר.
תוצאות הקידום האורגני יהיו לרוב איטיות יותר מאלו של הקידום הממומן, אך הן יעילות מאד לטווח הארוך ויותר מכך, משתלמות. הגולשים בדרך כלל בוחרים להיכנס לאתרים הראשונים שמוצגים להם בגוגל והם "תופסים" מהם מביני עניין. לכן, הקידום לא רק מביא תנועה אלא גם עוזר בבניית המותג. עסק שירצה בכך יוכל לנצל את המיתוג והשם הטוב שלו ועם הזמן לעבור לתהליכי מכירה אוטומטיים ולהגדיל את היצע המוצרים והשירותים.
תהליך קידום אורגני מתחיל בחשיבה על האתר, בחינה של המצב הנוכחי לעומת המצב אליו אנו רוצים להגיע. במהלכו ננתח את הקהל של העסק ואת המתחרים ורק לאחר שנסכים על תחומי הקידום, מילות המפתח בהן נרצה להתרכז ודרך העבודה, נתחיל לפעול. במסגרת הקידום נבצע את כל הפעולות הבאות ויותר מכך:
מחקר מילות מפתח
קידום אורגני בגוגל לא נעשה באופן אינטואיטיבי. הגולשים מחפשים אחר שאילתות מסוימות והמטרה היא לתת להם בדיוק את התשובות לשאלות שהם מחפשים. כדי לדעת מה הגולשים מחפשים נערוך בתחילת הדרך מחקר מילות מפתח וכך נדע במה להתרכז. המחקר מוביל לרשימה של מילות מפתח (עשרות או יותר מכך) ואלו מהוות את הבסיס לקידום.
אסטרטגיה
ישנו הבדל בין קידום אתר קיים לקידום אתר חדש. ישנו גם הבדל בין אתר גדול (אם דפים ומאמרים רבים) לבין אתר עם מספר עמודים מינימלי (ולעתים עמוד אחד בלבד). ההבדלים הללו יחד עם המצב הנוכחי של האתר, התחום בו הוא עוסק ומידת התחרות, חייבים להיבחן. לאחר שישנה תמונה כללית של המצב המצוי והמצב הרצוי אפשר להתחיל ליצור אסטרטגיה ולבנות את מפת הדרכים על פי יוחלט כיצד לעבוד, אילו פעולות לבצע ובאיזה קצב.
כתיבת תוכן
האתר זקוק לתוכן גם כדי להתקדם וגם כדי שהגולשים ידעו להיכן הגיעו. את התוכן נכתוב על פי התוכנית שיצרנו ובהתאם למחקר מילות המפתח. נוכל להוסיף תוכן לעמודים ודפים קיימים, לשנות את התוכן הנוכחי או להחליפו לגמרי וכמובן להוסיף עוד תכנים. המטרה של כתיבת תוכן היא להרחיב את המידע על העסק, לענות על שאלות והוא הרבה יותר ממילוי החלל. בסופו של דבר הוא משמש את גוגל כדי למצוא את האתר ואת הגולשים שמגלים שרוצים לדעת שהם הגיעו למקום הנכון.
קישורים פנימיים וחיצוניים
קישורים הם הדרך של גוגל לדעת שהעמוד המדובר או התוכן אותו אנו רוצים לקדם באמת מומלץ. הדבר נעשה על ידי יצירת קישורים פנימיים, בתוך האתר, בין העמודים והתכנים השונים. בנוסף, נדאג גם לקישורים מאתרים חיצוניים אל האתר. קישורים כאלה משמשים כהמלצות לגוגל על האתר אותו אנו באים לקדם. את הקישורים יש ליצור כל הזמן והם מהווים תשתית חשובה לקידום האתר.
מעקב ושיפור
לאורך כל הדרך יש להמשיך לבצע מעקב על הפעולות שבוצעו ולשפר את הפעולות השונות. יש לבצע אופטימיזציה לדפים השונים באתר, לשפר את התוכן שכבר נכתב, את הנראות של הדפים, את המהירות של האתר ועוד. קידום אתרים אורגני SEO הוא תהליך שנמשך כל הזמן, גם לאחר שהאתר התקדם והגיע לתוצאות הגבוהות ביותר במנוע החיפוש. כחלק מפעולת המעקב והשיפור אפשר גם להחליט להתמקד בעוד מילות מפתח, לשפר את חוויית המשתמש ועוד.
שיפור יחס המרה CRO
CRO = Conversion Rate Optimization משמעותו שיפור יחס ההמרה. במילים אחרות המטרה היא להגדיל את אחוזי הפעולה של הגולשים ובהתאם את רווחיות בעלי האתרים והעסקים. המרה יכולה להיות: מכירה, השארת פרטים (איסוף לידים), הורדת קובץ או יצירת קשר ישירה (הגולשים יכולים להשאיר הודעה באתר, להתקשר או לשלוח ווטסאפ).
על מנת להצליח במשימה נבצע ניתוח מעמיק של האתר וניתוח של תהליך המכירה. נבחן את ההיבטים הוויזואליים, הטקסטואליים, המסרים שמועברים לגולשים ונשפר את חוויית הגולש. שיפור יחס המרה מטרתו אחת – להוביל ליותר מכירות ולהצלחה גדולה יותר של האתר והתהליך נחלק לשני חלקים: בחינת המצב הנוכחי וביצוע שיפורים בפועל.
ניתוח התנהגות הגולשים
היום עומדים לרשותנו כלים טכנולוגיים שונים שמאפשרים לנו לדעת כיצד הגולשים מתנהגים באתר. בין היתר נרצה לבחון את הדו"חות המתקבלים בגוגל אנליטיקס ולראות כמה זמן הגולשים נשארים באתר, בכמה דפים הם צופים ואילו דפים הם הנצפים ביותר. נשתמש גם במפת חום שמראה לנו כיצד הגולשים מתנהגים על ידי הקלטת תנועות העכבר.
התחקות אחר הפעולות אותן מבצעים הגולשים שנכנסים לאתר מאפשרות לאתר נקודות חולשה, לגלות מה הכי מעניין את הגולשים ולמעשה להבין מה באמת מתרחש באתר. ניתוח התנהגות הגולשים מאפשר לנו גם להבין מה מצופה מאיתנו וכמובן שבשלבים הבאים נשתמש בכל המידע לשיפור יחס ההמרה.
ניתוח חוויית הגולש
לאחר הטמעת הכלים המתקדמים ובחינה כיצד הגולשים מתנהלים ומתנהגים כשהם גולשים באתר נוכל להתחיל לנתח את החוויה הכללית. נוכל להבין כמה גולשים "נוטשים" ובאיזה שלב, להבין מדוע קרתה הנטישה ובהתאם לבחון מה נוכל לעשות כדי לשפר את החוויה הכללית של הגולשים.
מעבר לשימוש בכלים טכנולוגיים, נוכל גם להכין סקרים ולבקש פידבק. לעתים נבצע שינויים קטנים כדי לבחון את ההשפעה שלהם על יחס ההמרה והם יהיו בבחינת A/B Testing או במילים אחרות, בחינה של שני מצבים ובדיקה באיזה מהם הגולשים מגיבים בצורה שתואמת את המטרות שלנו.
ניתוח תהליך הרכישה
אחת המטרות בתהליך שיפור ההמרה היא לבחון את תהליך הרכישה באופן נקודתי. בשלב זה נבדוק את התהליך שעוברים הגולשים מרגע הכניסה לאתר עד לרכישה, נזהה נקודות בעייתיות או אזורים שעלולים להיות לא ברורים וניתן פתרונות לשיפורם.
לא פעם בניית האתר או דף המכירה ארכה זמן רב ולמרות זאת, בבירור מעמיק נגלה שהגולשים לא תמיד מבינים מה עליהם לעשות. המטרה שלנו היא להבין את החולשה של התהליך ולהציע פתרונות קונקרטיים באמצעותם נוכל להעלות את מספר המכירות.
דו"ח מפורט עם המלצות
רגע לפני שתתבצע פעולה באתר, שיפור, תיקון או שינוי, נכין דו"ח עם המצב הנוכחי, המצב הרצוי והמלצות כיצד להגיע למצב הרצוי. כשהדו"ח מוכן אפשר לדעת מהו הכיוון הכללי של השינוי, להבין מהן העלויות הצפויות לביצוע השינוי ולקבוע סדר עדיפויות.
לקוחות אשר פונים לביצוע שיפור יחס המרה רוצים ליהנות מתוצאות טובות יותר ובו בזמן להבין מול מה הם עומדים ואילו חלופות קיימות. הדו"ח מאפשר לקבל החלטות שנכונות לעסק ברגע הנוכחי.
אופטימיזציה של העמודים באתר
אופטימיזציה משמעותה שיפור העמוד בו אנו עוסקים. לעתים מדובר בעמוד הבית, לעתים בעמוד המכירה או הנחיתה ולעתים בעמודי מוצרים. במסגרת התהליך ניקח את כל המידע שכבר יש לנו ונתחיל לפעול כדי לשפר את המצב הנוכחי כדי להוביל אותו למצב הרצוי אותו אנו מעוניינים להשיג.
תהליך זה יכול לכלול פעולות בתחום התוכן, הגרפיקה ובמקרים מסוימים אפילו בקוד של האתר. התוצאה של האופטימיזציה היא עליה בתוצאות אליהן אנו מכוונים.
שיפור מהירות האתר
שיפור מהירות האתר יעיל גם לעליית האתר במנועי החיפוש וגם לתוצאות שהאתר מניב. הגולשים חשופים לגירויים רבים בכל רגע נתון והם לא סבלניים לאתר או עמודים פנימיים שעולים באיטיות. במסגרת העבודה נבחן את הנקודות שדורשות שיפור ונוביל לכך שעליית האתר תהיה מהירה יותר.
בתהליך זה יש לבצע שלל פעולות והן יקבעו לאחר ניתוח מעמיק של האתר, אופן הבנייה, התוספים, התמונות ועוד גורמים שיבחנו לפני ביצוע השינויים.
שיווק מחדש – Remarketing
שיווק מחדש או Remarketing זו שיטת שיווק דיגיטלי אשר אומרת בבסיסה שהגולש צריך להיחשף לעסק או למסר מספר פעמים על מנת להרגיש "בשל" ומוכן ליצור קשר. בשיווק מחדש "נעקוב" אחר הגולשים שנחשפו לתכני העסק ונמשיך לספר להם עליו. נעשה זאת בצורה חכמה, נעביר את המסרים הנכונים ונקבע למה הגולש ייחשף.
המעבר מגלישה רנדומלית לרכישה דורש לא פעם זמן וחשוב לא פחות, הוא דורש שהגולש יעבור תהליך בו הוא יכיר את העסק, ירגיש רגש חיובי כלפיו ויסמוך עליו מספיק כדי לקנות ממנו. באנגלית נקרא התהליך: Know, Like, Trust והוא מסמל את הדרך שהגולש צריך לעבור בדרכו להיות לקוח. הדרך הזו יכולה להיות קצרה או ארוכה, כשהדבר תלוי בסוג העסק, דחיפות המוצר וגם במסרים שאנחנו מעבירים.
מבחינה טכנית נצטרך שיווק מחדש כולל חשיפה ראשונית וחשיפה משנית:
חשיפה ראשונית
על מנת לבצע שיווק מחדש צריך להיות שיווק ראשוני. הגולש צריך להיחשף לעסק ובכלל זה יכול להיות האתר, דף הפייסבוק, מודעה ועוד. אנחנו נדאג "לסמן" את אותו גולש כשאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאם הוא נכנס לאתר העסק או התחום מעניין אותו. אם הוא לחץ על מודעת פרסום כנראה שהצלחנו לתפוס את תשומת ליבו, אך הוא עוד לא מרגיש בטוח מספיק כדי ליצור קשר או לקנות. הדבר הראשון שנצטרך לדאוג לו הוא לחשיפה הראשונית ונעשה זאת על ידי הבאת האתר למקומות ראשונים בגוגל או באמצעות הרשתות החברתיות.
חשיפה נוספת
לאחר שהמערכות השונות אספו מידע על הגולשים והמתעניינים בעסק, אנחנו נדאג ליצור חשיפה נוספת וזו לא צריכה להיות זהה לחשיפה הראשונית. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שגולשים שרואים את העסק בפעם השנייה, השלישית ואחריה, כבר מרגישים שהם "מכירים" אותו ולכן נוכל להציע להם הצעה יותר קונקרטית. נוכל לנסות לפתות אותם עם הנחה, הטבה מיוחדת או פשוט להציע להם ליצור קשר.
תוכנית עבודה והעברת המסרים הנכונים
שיווק מחדש מגדיל את הרווחיות של העסק ומנצל את קמפיין השיווק והפרסום ביעילות גבוהה. לפני שנצא לדרך ניצור תוכנית עבודה. נקבע באילו פלטפורמות נרצה לפרסם ללקוחות וזאת לאחר שבחנו את המצב הנוכחי של העסק ואת הנכסים הדיגיטליים. נצא לדרך רק לאחר שיש לנו תוכנית ברורה מה אנחנו מתכוונים לעשות וכשיש לנו תקציב מוגדר להשגת היעדים.
כיוון שבכל פלטפורמה נרצה לפרסם בצורה שונה וכיוון שחשוב לנו לקדם את המטרות של העסק, נקבע את המסרים שנרצה להעביר. נחליט יחד עם העסק כיצד לקדם אותו כשאפשר לקדם מבצעים, מוצרים מסוימים, שירות מיוחד ועוד. לכל פלטפורמה ולכל שירות או מוצר נצטרך לכתוב מודעות או כתבות מתאימות.
שיווק באמצעות תוכן
שיווק באמצעות תוכן הוא שיווק דיגיטלי נינוח, ממוקד ומאד אפקטיבי. התוכן הוא כמעט כל דבר שעולה לאינטרנט, אך כשאנחנו מדברים על תוכן, אנחנו מדברים על מתן ערך לקהל שלנו. הגולשים לא רוצים לצפות בפרסומות, הם לא עוקבים אחר דף זה או אחר כדי לשמוע כמה הוא מוצלח אלא מחפשים מענה למשהו ספציפי. אותו "משהו" יכול להיות שאלה שיש להם, בעיה שהם מנסים לפתור ולפעמים פשוט בידור.
שיווק באמצעות תוכן יכול להיות דרך האתר, הרשתות החברתיות (ניהול דפי פייסבוק או אינסטגרם) וכתבות שמתפרסמות באתרים חיצוניים. המשותף לכל אלה הוא האיכות של התוכן כשאנחנו שמים דגש על תוכן איכותי, מעניין, מקורי וכזה שתופס את העין ושכיף לקרוא. כשאנחנו מדברים על איכות הכוונה היא לעומק הדברים ולאו דווקא לשפה, אשר לא צריכה להיות גבוהה במיוחד ובוודאי שלא מתנשאת אלא להפך. המטרה היא להגיש לקורא ולגולש את המידע שהוא רוצה בדרך הכי יעילה והכי טבעית. לשיווק זה יתרונות רבים ובניהם:
"תופסים" את הגולשים בזמן הנכון
שלא כמו בפרסומות, כשאנחנו שמים דגש על תוכן, הגולשים נכנסים אליו בזמן שמתאים להם. אנחנו כותבים כתבה טובה, מדריך מושקע ונותנים טיפים שאנשים רוצים לקרוא. המפגש בין התוכן לבין הגולשים נעשה באופן יזום כיוון שהם מחפשים את אותו מידע. המטרה שלנו היא להגיש להם את תוצאת החיפוש הטובה ביותר ולאחר שגרמנו להם להתעניין הם כבר ירצו להמשיך לשלב הבא וליצירת הקשר או לקריאת מידע נוסף מהעסק או על העסק.
משווקים ולא מוכרים
ההבדל בין שיווק לבין מכירה הוא עצום. אנשים אוהבים לקנות אבל לא אוהבים שמוכרים להם ולכן התוכן הוא כלי עוצמתי שמאפשר לגולשים להכיר אותנו ולשווק להם בלי שהם ירגישו אי נוחות. אנחנו "בסך הכל" מציעים לגולשים תוכן איכותי שהם רוצים לצרוך. שיטה זו לא רק חושפת את העסק ללקוחות רבים אלא גם נותנת להם הזדמנות להכיר את העסק לעומק, לסמוך עליו ולעשות זאת בתחושה נינוחה ובלי לדחוף מסרים.
התאמה לגולשים
כל גולש מחפש אחר מידע ספציפי משלו. בעוד שפרסומת היא כללית ומנסה לכסות קהל רחב, התוכן הוא נקודתי ועוסק בנושא אחד. הגולש אשר פוגש את התוכן מבצע חיפוש מסוים וכשהוא מוצא תוכן איכותי, שנותן לו תשובות לשאלות ושעוזר לו, הוא מרגיש את ההתאמה בין מה שהוא צריך לבין העסק שנתן לו מענה. היכולת לעשות חיבור שכזה דרך שיווק דיגיטלי דורשת כמובן תוכן איכותי.
תנועה לאורך זמן
השקעה בתוכן היא השקעה ארוכת טווח. התוכן לא נעלם מהאינטרנט וגולשים יכולים להגיע אליו מיד תודות לעלייה בתוצאות החיפוש, שיווק חוזר שלו והפצה נכונה. לצד זאת הגולשים יכולים להגיע אל התוכן גם חודשים ואפילו שנים לאחר שהוא פורסם. תוכן איכותי שנותן מענה ללקוחות תמיד רלוונטי ולכן ההשקעה היא בשיווק "כאן ועכשיו" ובמקביל היא ממשיכה להניב תוצאות גם לאחר שנים.
שיווק באמצעות תוכן נעשה על ידי יצירת אסטרטגיית תוכן. בחינה מה מעניין את הגולשים, היא ממשיכה בכתיבה מדויקת, קולחת, שעונה על החיפושים האמיתיים של הגולשים. הכתיבה דורשת מחקר מקדים מעמיק, לעתים שיחה וראיון עם העסק וגורמי המפתח הרלוונטיים בו. הכתיבה עצמה נעשית בהתאמה לפלטפורמת הפרסום.
שיווק דיגיטלי ברשת – מכלול פעולות שמובילות את העסק קדימה
שיווק דיגיטלי הוא מכלול של פעולות שכולן יחדיו מובילות את העסק קדימה. כל עסק זקוק לפעולות שונות כיוון שכל אחד מגיע מנקודת מוצא אחרת ופועל בזירה משלו. המטרה שלנו בהראל דיגיטל היא לקחת את העסק שלך למקום בו הוא יכול להיות. אם אנחנו מוצאים לנכון שקידום אורגני בגוגל הוא הדרך הנכונה ביותר להביא לתוצאות הטובות ביותר בעסק, נתרכז בכך. אם הקהל שלך נמצא ברשתות החברתיות, נתרכז בהן.
בתחילת הדרך נבחן את העסק שלך, את תחום הפעילות וניתן המלצות לשיווק וקידום. בשלב הבא ניצור אסטרטגיה שתשמש כמפת דרכים בה נלך. לאורך כל הדרך אנו מקפידים להיות קשובים, לדווח על הפעולות שבוצעו ולשפר את התוצאות.