קידום חנות וירטואלית – למה לקדם והאם לבחור בקידום אורגני או מממומן?

פתיחת חנות וירטואלית היא פעולה פשוטה. העלויות נמוכות בהרבה לעומת מה שהיו לפני חמש או עשר שנים וישנן מערכות אינטואיטיביות שהופכות את ההפעלה שלה לפשוטה. עם זאת, קל לא שווה למכירות וחשוב לזכור כי ללא קידום חנות וירטואלית הסיכוי שנצליח למכור למישהו שאינו חבר טוב שלנו, אפסי.

רגע לפני שנוכל לבחור את השיטה הכי טובה לקידום החנות כדאי להבין כי התחרות באינטרנט עצומה. הקמת חנות לא מספיקה וקידום טוב שווה להקמת חנות בקניון, באזור בו עוברים הכי הרבה מבקרים. האם המיקום שווה את המאמץ? התשובה היא בהחלט כן. עכשיו השאלה היא איך הכי נכון לקדם את החנות.

    השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם

    קידום חנות וירטואלית – אורגני מול ממומן

    בגדול (מאד), ישנם שני אמצעי קידום ברשת: קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני אומר שהחנות או האתר מתקדמים באופן טבעי, בלי לשלם עבור מודעות. קידום ממומן אומר בדיוק ההפך, האתר מתקדם תודות לכך שמערכת הקידום מקבלת תשלום עבור הופעה במקומות הממומנים (כלומר למעלה בתוצאות החיפוש). ברגע שהתשלום מפסיק האתר חוזר למקום שהיה בו מבחינת הקידום.

    היתרונות של קידום אורגני הוא שיותר אנשים לוחצים על אתרים שמופיעים בתוצאות העליונות והתקציבים שנדרשים כדי להגיע לשם יהיו בדרך כלל נמוכים לעומת האפשרות הממומנות. החסרונות הם שלוקח זמן להגיע אל התוצאות הגבוהות ומדובר בעבודה שלעולם לא מסתיימת. לכן, יש לפנות למישהו שאחת ההתמחויות שלו היא קידום חנות וירטואלית.

    היתרונות של קידום ממומן הוא שהחנות יכולה להופיע במהירות במעלה תוצאות החיפוש. התשלום הוא עבור אנשים שנכנסו אל האתר וגם אתר שנפתח רק אתמול יכול להתחיל למכור ברשת. החסרונות הם שרק 5% מהגולשים לוחצים על המודעות וכמובן, ברגע שמפסיק התשלום, מפסיקה גם התנועה.

    אפשרות נוספת – שילוב כוחות

    אפשרות נוספת היא לשלב בין קידום אורגני לבין קידום ממומן. אופציה זו מתאימה לבעלי חנויות שרוצים לראות תוצאות במהירות אך גם לשפר אותן כל הזמן ולהגיע לקהל רחב ככל האפשר. היתרון של השילוב הוא שהחנות מוכרת מהימים הראשונים של הקמפיין. כך יש יותר תנועה, כסף נכנס לחנות ואפשר להמשיך לממן את הקידום.

    במקביל, נעשה קידום אורגני אשר מעלה את החנות בתוצאות החיפוש סביב יותר מילות מפתח ומוביל ליותר כניסות ובהתאם ליותר מכירות. שילוב זה יכול להיות אידאלי לחנויות בתחילת דרכן, לאלו שרוצים להכניס כסף מיד ושיש להם תקציב לבצע את שתי הפעולות.