בפוסט הזה נציג מה זה קמפיין סמארט שופינג ובמה הוא שונה מקמפיין גוגל שופינג ידני ובמיוחד נדון מתי כדאי להשתמש בכל אחד מהם.
מה זה קמפיין סמארט שופינג:
1.קמפיין סמארט שופינג הוא קמפיין המשתמש ביכולת הבינה המלאכותית של גוגל על מנת לשפר את התוצאות. הקמפיין הוכרז בלייב של גוגל בחודש יולי 2018.
2. בקמפיין סמארט שופינג המפרסם לא צריך לקבוע את הבידים לכל מוצר והוא אינו בוחר איפה כלומר באיזה רשת הקמפיין יופיע מבין רשת החיפוש/גימייל/תוכן/יוטיוב. כלומר אי אפשר לעשות החרגה.
3. המערכת של גוגל יודעת לבד מתי להשתתף במכירה הפומבית של המודעות לפי הטייטל והדיסקריפשן של כל מוצר.
4.המודעות של הקמפיין נקבעות בצורה אוטומטית.
5. אי אפשר להוסיף מילים שליליות לקמפיין.
היתרונות של קמפיין SMART SHOPPING
1. חסכון רב בהקמת הקמפיין וניהול הבידים ברמה היומיומית.
2. חשיפה גבוהה יותר ליותר רשתות פרסום השונות כמו GDN ויוטיוב
3. יכולת להגדלת הערך של הלקוח באופטימיזצית ערך לקוח (אחרי זמן מסוים).
4. קמפיין הסמארט שופינג יודע לקחת את האימאג'ים שהעלאתם והכותרות ולעשות מהם קומבינציות שונות על מנת למצוא את הקריאטיב הטוב ביותר לכל פרסונה.
מתי נעדיף להשתמש בקמפיין ידני
1. אם אנחנו קצרים בתקציב , לא כדאי בכלל לנסות גוגל סארט שופינג כי ההתחלה היא מאוד יקרה והתוצאות בהתחלה די הפסדיות. לוקח לפחות 15 יום למערכת להתייצב בהנחה כמובן שההמרות מדויקות ונשלחות לגוגל והתקציב היומי המינימלי הוא לפחות 30$ , אז אם אין לכם 500$ לפחות להתנסות ראשונית – מומלץ לוותר.
2. אם הקמפיין הידני עובד מצוין ומשיג את המטרות לא כדאי לכבות אותו להתחיל סמארט או להתחיל סמארט במקביל כי קמפייני סמארט מקבלים העדפה על ידי גוגל ולכן יגנבו את הקליקים מהקמפיין המצוין מה שיגרום לו לבעיות.
3. תקציבים ממש קטנים , שלא מגיעים למספר ההמרות הבסיסי להפעלת קמפיינים אוטומטיים. כלומר מתחת ל-50 המרות בכלל לא מומלץ.
מתי נעדיף להשתמש בקמפיין סמארט
1. אם לא הצלחנו להגיע ליעד בקמפיין שופינג ידני ויש לנו לפחות 20-30 המרות שבועיות.
2. שחלק מן המותגים או המוצרים בפיד לא מקבלים בכלל חשיפה ונרצה לתת להם הזדמנות לקבל קליקים , נוציא אותם לקמפיין שופינג נפרד שעובד במקביל.
3. כאשר יש לנו הרבה מוצרים נמכרים עם החזר השקעה מצוין.
4. שיש המון מוצרים – נניח מעל 1000 מוצרים.
חשוב להכיר לגביי קמפייני סמארט
1. זה לוקח לפחות 15 יום עד שהקמפיין מתייצב ורק אז אפשר להתחיל למדוד את הרווחיות שלו.
2. אל תהיו גרידיים. אל תתחילו בבקשה מגוגל להחזר השקעה של 1:4 אם לא היה לכם כזה בעבר או אם אין נתונים. התחילו לאט עם החזר של 1:2 וכל שבוע או מספר ימים תשנו את ההחזר המבוקש.
3. סמארט שופינג חייב ניהול של סגמנטציה.
4. אל תתחילו קמפיין סמארט שופינג בלי נתוני המרה קודמים. זה יהיה סתם בזבוז כסף.
5. ההמלצה שלנו היא לא לעבוד רק עם שופינג או רק ידני. כדאי להתחיל עם הידני ולאט לאט שהחשבון מוכן , להוסיף את הסמארט שופינג שיעבוד במקביל לפי הסגמנטציה שבחרתם. הם אמורים להשלים אחד את השני ולא לבוא כתחליפיים.
6. אם אתם רוצים להעלות תקציב יומי בקמפיין סמארט שלכם – עשו זאת בהדרגה . לא יותר מ-15% כל יום או יומיים . אחרת הקמפיין יתרסק וחבל להתחיל הכל מחדש.