מנהלים מסע פרסום בגוגל אדוורדס בתקציב נמוך? אין ספק שמדובר במשימה מאתגרת. ככל שהזמן עובר התחרות גוברת ובאופן טבעי גם המחיר פר קליק עולה יחד איתו. לעסקים עם תקציבים נמוכים של כמה מאות עד אלף או אלפיים ש״ח בחודש, קשה באמת לתת פייט למתחרים הגדולים. לכן נדרשת חשיבה, כיצד אפשר למקסם את התקציב על מנת שאותו סכום מזערי שהוקצה לפרסום לא יבלע בלי שהלקוח ירגיש שהוא קוצר את הפירות.

טיפ נדיב

הטיפ הראשון

היו ממוקדים גיאוגרפית ככל שניתן. רוב העסקים, במיוחד כאלו שיכולים לספק שירותים ברוב רחבי הארץ, לא ירצו להגביל את הפרסום שלהם לאזור ספציפי. יחד עם זאת, ברגע שהקמפיין רחב מדי מבחינה לוקאלית, ככה גם יש סיכוי כי התקציב יתבזבז במהרה ולא בהכרח בצורה נכונה. הרי אם אתם במודעה הראשונה יושבים בדימונה והלקוח שלכם מראשון לציון, זה נכון שתוכלו לפתור לו את הבעיה יותר מאוחר או מחר, אבל ברגע שהוא יסיים לדבר אתכם הוא יחפש מישהו שיותר קרוב אליו ויוכל לספק לו את המענה כאן ועכשיו. התייעצו עם הלקוח מהיכן מגיעה מרבית העבודה ומקדו את המודעות שלכם לשם.

תמונה של כתר על כלי בשח מט

הטיפ השני

הגבילו את השעות. זהו פרט שהרבה פעמים מפרסמים שוכחים לשים אליו בהתחלה, או שהלקוח עצמו מבקש שהמודעות ירוצו כל הזמן. אנשים יעדיפו להתקשר ולא להשאיר פרטים בדף ה'צור קשר'. אז נכון שאתם יכולים לקום בבוקר ולראות שב-4 לפנות בבוקר השאירו לכם ליד, אבל אם הסיכוי שמישהו יתקשר גבוה יותר, עדיף שהמודעות שלכם יוצגו בשעות העבודה.

הטיפ השלישי

בדקו את כמות הקליקים הלא חוקיים שאתם מקבלים והגיבו בהתאם. יש כלים צד שלישי, אמנם בתשלום אבל כאלו היודעים לחסום כתובות ip מלזלול לכם את התקציב. במידה ואתם מגלים כי המתחרים נוהגים בבריונות ומקליקים לכם על המודעות בקצב בשביל לגמור לכם את התקציב, בהשקעה לא גדולה פר חודש, תוכלו להמנע מהמצב חסר כל אתיקה מקצועית הזה.

אין ספק שניהול תקציב נמוך בזירה תחרותית הוא מאתגר, אך כמו שאתם כבר יודעים, אין דבר כזה בלתי אפשרי, ובעזרת אופטימיזציה שוטפת ומעקב צמוד אחרי הפרמטרים השונים, בהחלט אפשר למקסם את התקציב ולקצור את פירות המאמצים.