כל בעל עסק שרוצה לקדם את עצמו ברשת יודע שמדובר באחת מזירות השיווק הצפופות ביותר שיש: כאן הוא לא מתחרה רק בעסקים שנמצאים בקצה השני של העיר או ביישוב הסמוך, אלא גם בעסקים מקבילים מכל רחבי הארץ ,שלחלקם תקציבי שיווק הרבה יותר גדולים משלו.

אבל האם הקרוב אבוד מראש? ממש לא! אם יודעים כיצד לנצל את היתרונות של העסק ולהגיע למקומות אליהם העסקים האחרים לא בהכרח מגיעים, בהחלט אפשר להצליח ולהפוך את האינטרנט לאחד האפיקים השיווקיים הטובים ביותר של העסק.

קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO)

אין כמעט בעל עסק שלא שמע על קידום אתרים אורגני, ולכן הטיפ הגדול ביותר שאפשר לתת הוא "איכות על פני כמות", וזה לא בהכרח משהו שכל חברות הקידום עושות, כך שצריך לבחור אותן בפינצטה.

הנה רק כמה דוגמאות:

מילות מפתח: אחת הטעויות הנפוצות ביותר של בעלי אתרים היא שהם מסתכלים בעיקר על מילות המפתח הכי "שוות", אלו שנשמעות הכי טוב ושהכי מחפשים, לא בהכרח אלו שהם יכולים להתברג עליהן עם התקציב שיש להם.

לפעמיים הרבה יותר קל להתברג על חמש מילות מפתח פחות תחרותיות מאשר על מילה אחת שיש עליה הרבה תחרות. מעבר לכך שזה יותר משתלם, מילות מפתח ארוכות יותר הן ספציפיות ולכן אנחנו פחות או יותר יודעים מה המשתמש מחפש, כך שגם אחוזי הפניות גבוהים יותר. לכן, קידום בגוגל צריך להיעשות עם מחשבה תחילה ואסטרטגיה נכונה ולא ללכת על "עיוור".

עוד דבר שחשוב להקפיד עליו הוא כל נושא התכנים: אתם עסק קטן, ולכן כל דף באתר שלכם צריך להיות שווה זהב. אל תנסו לקחת כל שתי מילות מפתח באתר ולבנות מהן מאמר, אלא בנו מאמרים שבאמת ימשכו את הגולשים שלכם פנימה ויעידו על כך שאתם עסק שמבין בתחום (וזה לא משנה אם אתם אינסטלטור או חנות פרחים…).

הצלע השלישית של המשולש היא שיתוף פעולה עם אתרים אחרים: אתרים בדרך כלל מקשרים ביניהם באמצעות תכנים שונים או אירוח של פוסטים אחד אצל השני, אבל גם כאן קורה הרבה פעמיים שאין ביקורת על איכות התכנים. אם אתר מסוים שולח לכם פוסט באיכות מאוד נמוכה שיושב אצלכם מקצועי, זה פוגע גם בתדמית שלכם ולפעמיים אפילו בתדמית של האתר מבחינת גוגל.

לכן, לפני שאתם בוחרים עם איזה מקדם אתרים או חברת קידום אתרים לעבוד, עשו סיבוב בין רשימת הלקוחות שלהם ובדקו את הדברים הללו, קל יחסית להתרשם מהאיכות של האתר על סמך פרמטרים כמו איכות הטקסט ומבנה הכותרת גם בלי להיות אשף בתחום ה-SEO.

פרסום בגוגל

באופן דומה לקידום אורגני, גם בכל מה שנוגע לפרסום ממומן יש לפעמים חשש אצל בעלי עסקים קטנים שהם לא יוכלו להתמודד בתקציבי הענק של העסקים הבינוניים והגדולים. למרבה המזל, גוגל ביצעה באמצע 2018 מיתוג מחדש של כל מערכות הפרסום שלה והיום הפרסום לעסקים קטנים יושב תחת Google Ads. במערכת הזו אתם יכולים להתנסות עם בנייה אוטומטית למחצה של קמפיינים שנקראים "קמפיינים חכמים".

הקמפיינים החכמים לא יהפכו אתכם למנהלי קמפיינים מדופלמים או קופירייטרים תוך יומיים, אבל הם בהכרח יעזרו לכם להתנסות עם המערכת ולהבין איך היא עובדת בלי קשר למסגרת התקציב שלכם (גוגל מחלקת לא מעט קופונים למי שפותח חשבון חדש). בעתיד תוכלו להגדיל את התקציב ולעבוד עם חברה מקצועית לניהול קמפיינים כשאתם כבר שוחים במים.

מעבר לפרסום הקלאסי, אסור לשכוח גם את "גוגל שופינג" שנכנסה לא מזמן לישראל. באמצעות גוגל שופינג אתם יכולים להציג את המוצרים שלכם ישירות בגוגל וכך לפתוח לעצמכם אפשרות נוספת מעבר לחשיפה באתרי השוואת המחירים המסורתיים.

ואגב, אם אתם לא רשומים בפרסום המקומי של גוגל ומפות גוגל, כדאי מאוד שתעשו זאת כבר עכשיו. זה בחינם ואין לכם מה להפסיד.

פרסום בפייסבוק

למרות התדמית הלא חיובית של פייסבוק, הפרסום בה עדיין עובד מצוין והיתרון הגדול שלה הוא שאתם יכולים לפרסם בבת אחת גם בפיד של המשתמש, גם במסנג'ר וגם באינסטגרם.

בניגוד לפרסום בגוגל שמבוסס בעיקר על מילות מפתח וחיפושים, הפרסום בפייסבוק מבוסס על תחומי העניין של הגולשים והחברים שלהם. לדוגמה, אם יש לכם כבר אוהדים בדף, אתם יכולים לפנות לחברים שלהם וכך להגדיל את קהל היעד הרלוונטי שאתם נחשפים אליו. המשתמשים גם רואים אילו מן החברים שלהם אהבו את המודעה שלכם, כך שבהחלט כדאי להשקיע במודעה שתראה טוב.

ממשק ניהול המודעות של פייסבוק הוא ידידותי למדי, אבל עדיין יש בו אפשרויות מורכבות כמו למשל ביצוע רוטציה של מודעות למעקב אחרי ביצועים של כמה מודעות דומות. בנוסף, אתם יכולים להגדיר מהי המטרה של המודעות כמו למשל הגדלת מכירות או הגעה לאתר אינטרנט, ופייסבוק יתאים אותן באופן אוטומטי למטרה הזו והתקציב שלכם בצורה הטובה ביותר.

חשוב להדגיש, הפרסום בפייסבוק אינו בא להחליף את הפרסום בגוגל או ההפך, אלא מדובר בשתי פלטפורמות פרסום משלימות שתופסות את הגולשים בנקודות זמן שונות ולכן ממקסמות את החשיפה הכוללת ברשת.