אחת לכמה זמן, ניתן למצוא בקבוצות הפייסבוק השונות, העוסקות בשיווק ובפרסום ברשתות חברתיות ובאינטרנט, כי אנשים מתעניינים האם ניתן למחוק בצורה כזו או אחרת תוצאות שליליות על הלקוח שלהם בגוגל. כלומר, לקוח קיים מחפש את השם שלו, או של העסק שלו בגוגל, והתוצאות הראשונות שעולות הן תוצאות שליליות עליו. בין התשובות שאותם אנשים מקבלים, ניתן למצוא  "קידום אתרים הפוך", דחיקת תוצאות שליליות, ועוד כל מיני ניסוחים שונים. כולם אגב נכונים, וכולם נופלים תחת אותה נישה שיווקית, שנקראת "ניהול מוניטין ברשת", או בשם קיצורה בשפה האנגלית, ORM- ONLINE REPUTATION MANAGEMENT.

ניהול מוניטין ברשת כולל בתוכו ניהול מ-א-ת של מוניטין הלקוח ברשת. בניית נכסים דיגיטליים, כמו ערוצים במדיה החברתית, בלוגים, אתרים ועוד. יחד עם זאת, כאשר מתכוונים לניהול מוניטין ברשת, ברוב הפעמים, מדברים על להעיף תוצאות שליליות קיימות מהעמוד הראשון.

איך עושים את זה?

ובכן, ברגע שמתחילים לעבוד על לקוח במסגרת ORM, אכן מתחילים לבנות עבורו אין ספור נכסים דיגיטליים, אך לא בהכרח בשביל שיפעלו על מנת ליצור תנועה ולידים. לכל אותם נכסים דיגיטליים יש מטרה אחת, להתקדם כמה שיותר ובזמן הקצר ביותר לראש תוצאות החיפוש, על מנת לדחוק את התוצאות השליליות. בדיוק בגלל זה, לא ממש משנה לנו איזה מהנכסים שלנו תקדם קודם. זה לא משנה אם זה ערוץ היו-טיוב שפתחנו עבורו, עמוד הפייסבוק, הבלוג, או אפילו חשבון הגוגל פלוס. המטרה היא לנקות את העמוד הראשון עם תוצאות שלנו.

אם מדובר בלקוח שגם יש עליו כתבות חיוביות, הנמצאות כבר נניח במקום 5,6, אף על פי שהן לא שלנו, נתחיל לעזור לקדם אותן בכל הכח, בגלל שהן כבר שם, בעמוד הראשון, יש להן וותק.

כלים צד שלישי

במקרים מסויימים, מעבר לפתיחת אותם נכסים דיגיטליים חדשים, תחזיק חברת ניהול המוניטין, אתר שלכאורה יראה ניטראלי. היא גם תזין אותו בתכנים על כל מיני נושאים באופן שוטף, וכאשר יגיע לקוח חדש, במידה והלקוח מתאים לאתר, היא תכתוב מאמר מסויים שיכלול את שמו של הלקוח בדרך אגב, וככה תנסה לקדם את המאמר מתוך אתר שכבר פעיל תקופה ארוכה.

פרופילים

בנוסף, פעמים רבות, לקוחות לא ירצו להתחיל לבנות על עצמם בלוגים, אתרים וכו', ולכן מה שצריך לעשות מנהל המוניטין, זה ליצור את אותם נכסים על דמות פיקטיבית, עליה הוא יכול לכתוב מה שהוא רוצה וכמה. כלומר, אם הלקוח שלכם הוא ישראל ישראלי, חבר כנסת, שלא מעוניין שאותם נכסים דיגיטליים יכתבו עליו, מנהל המוניטין "ימציא" דמות שנקראת ישראל ישראלי ותפקידו הוא בכלל טבח, ויתחיל לבנות עבורו כמה שיותר נכסים, על מנת שיוכל לקדם ולדחוק את התוצאות השליליות על הלקוח האמיתי שלכם.

עולם ניהול המוניטין הוא עולם מרתק, המשלב בתוכו אין ספור יכולות שמנהל המוניטין צריך לדעת ולשלוט בהם. זכרו, המטרה היא לא לקדם אתר שיחליף את התוצאה השלילית, אלא תוצאה, קישור, פרופיל, עמוד אחד מתוך אתר. לשם כך, נדרשות יכולות גבוהות בתחום קידום האתרים והפרסום ברשת.