בטוח שיצא לכם להיתקל במשפט הזה בעבר, לרוב הוא בא לתאר, כמה יכולים להיות קשים חיי העשירים, שיש להם ערימות של נכסים שצריך לתפעל, וכתוצאה מכך, את כמות כאב הראש שהם נאלצים להתמודד איתה במהלך היום. ליבי ליבי. אבל האם המשפט הזה תקף גם על נכסים דיגיטליים? נחדד אף יותר את השאלה. האם בגלל שתפעול של הרבה נכסים באינטרנט מצריך משאבים כמו כסף וזמן, כדאי לצמצם פעילות ולהתמקד רק בנכסים ספציפיים, כמו עמוד עסקי בפייסבוק, או חשבון אינסטגרם? או שכדאי להרחיב את היקף העבודה לנכסים נוספים, כמו חשבונות טוויטר, אינסטגרם, תפעול בלוג, אתרים צד שלישי וכדומה?

כנראה שכן.

נכון, הכל בסופו של דבר תלוי תקציב הלקוח, ואם מדובר בסכומים קטנים, הרי שיהיה קשה לתפעל שורה ארוכה של נכסים באופן שוטף. אבל לא צריך השקעות של מאות אלפי שקלים בשביל להרחיב ולתפעל רשת ענפה של נכסים, וגם אם לא בהכרח רואים תוצאות מיידיות, לטווח הארוך, פריסה כזאת, תהיה כדאית עבור כל עסק. מה גם, שאם מתפעלים את הכל בצורה חכמה, ומזינים נכס אחד בשני, הרי שההחזר על ההשקעה יהיה משתלם.

כל פעולה שעושים באינטרנט, צריכה להיות דו כיוונית. הנכסים הווירטואליים שלכם צריכים להזרים תנועה מאחד לשני, לשלישי ובחזרה. לדוגמא, אם יש לכם אתר ועמוד פייסבוק, ואתם משקיעים בפרסום בפייסבוק, סביר להניח שהמטרה שלכם היא להעביר גולשים משם לאתר שלכם, נכון? זה מעולה, אבל כדאי יהיה לחשוב גם, כיצד אתם מעבירים גולשים שמגיעים לאתר שלכם, לתוך עמוד הפייסבוק, שם ניתן לייצר אינטראקציות ״אורגניות״ יותר עם הלקוח. הרי ברגע שהוא עשה לכם לייק לעמוד, יהיה לכם הרבה יותר קל להציף לו את החומרים שלכם ולהחזיר אותו פעם נוספת לאתר.

כל הנכסים משתפים פעולה

לseo למשל, יש משקל גדול מאוד בתפעול הנכסים שלכם. יש לכם אתר, ויש בו בלוג? מעולה, דרך התכנים בבלוג ניתן יהיה למצוא אתכם בגוגל, נכון? גולש נכנס לבלוג, מתעניין בחומר שלכם, ומשם הוא מבקר באתר ויכול להגיע לפייסבוק. ברגע שהוא שם והוא נחשף כל שבועיים לפוסט חדש שלכם שידבר אליו, דרך הפוסט הוא שוב יגיע לאתר, וחוזר חלילה. כנ"ל לגבי חשבון יוטיוב. אתם יכולים להעלות סרטונים שקשורים לעסק ושאנשים מחפשים לראות? משם תוכלו להפנות אותם לאתר, או לפייסבוק שלכם ולהמשיך ליצור איתם אינטראקציה. כל זה תקף למעשה לכל נכס וירטואלי שיש לכם. החכמה היא ליצור רשת ענפה של נכסים, שמדברים כולם אחד עם השני, ובכל מקום מייצרים סוג מסויים של תוכן שפוגש את הלקוח בנקודה המתאימה לו. אם לקוח רוצה לראות סרטון שקשור לעסק, הוא יגיע ליו-טיוב, משם תפנו אותו לעמוד הפייסבוק, שם הוא יראה עוד חודש מאמר שהוא ירצה לקרוא, לחיצה תעביר אותו לאתר, המקום בו הוא יוכל לבצע רכישה.

אתם שמים לב לפינג פונג? ככל שיהיו לכם יותר נכסים שמייצרים תוכן ראוי, ככה תוכלו לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי במקומות שאתם רלוונטיים לו. ככל שתתפרשו על יותר שטח ככה תוכלו גם לחזק את המותג שלכם וגם להיות היכן שהלקוח שלכם נמצא.