אחד מהכפתורים המושמצים ביותר עבור מפרסמים בפייסבוק, הוא כפתור ה BOOST POST. הוא נחשב כמו הכפתור שהכי קל להשתמש בו, ויחד עם זאת, גם מביא את התוצאות הכי פחות מדוייקות. זהו כפתור שמרבית בעלי העמודים, שאין להם רקע בפרסום, חוטאים ומשתמשים בו לפחות פעם אחת, מתוך מחשבה שזה הכפתור שיביא להם לחשיפה מוגברת.

אותה הגברת בשינוי אדרת

קודם כל בואו ניישר קו. שימוש בכפתור ה BOOST POST הוא אכן מיותר, בגלל שהוא לא מאפשר לנו לטרגט בצורה טובה את הקהל שלנו, אך זה לא אומר שקידום פוסטים, הוא דבר שצריך להתעלם ממנו, במיוחד כאשר מדובר בעסקים עם תקציבים קטנים. למעשה, קידום פוסט דרך מערכת הפרסום, שווה מבחינת המטרה שלו לאותו כפתור מושמץ, אך ברגע שמקדמים פוסט דרך מערכת הפרסום, האפשרויות שעומדות בפנינו בכל הקשור לטירגוט הן רבות יותר.

המטרה של מאמר זה היא לא לעמוד על אותם הבדלים, אלא לספר לכם, על בסיס הניסיון שלנו, כיצד קידום פוסטים לקהל היעד, הפך להיות גם משאבת לידים וגם מסחטת לייקים "אורגנית" לעמודים עסקיים שבניהולנו.

קמפיין לייקים? חבל על הכסף

כבר רבות נאמר על קמפייני לייקים. הם מיותרים, יקרים, ובגדול, חוץ מלעשות כיף לבעל העמוד, אין להם יותר מדי ערך (יש להם תועלות אחרות ועל זה במאמר אחר), אבל בגדול, כן, כאשר יש לכם תקציב מוגבל, קמפיין לייקים לא מומלץ (חבל על המזומנים).

מה למדנו?

לאחרונה, במסגרת הפעילות שלנו, קיבלנו לידינו לנהל חנות משפחתית למוצרי תינוקות וחנות נוספת לרהיטים. לשניהם היה תקציב מוגבל של בין 1000 ל 1500 ₪ בחודש. חשבנו כיצד להשתמש בכסף נכון. לעשות להם קמפיין לייקים, לא היתה אופציה, ולבנות להם דפי נחיתה שאנשים ישאירו טלפונים, נראו לנו כמו בזבוז זמן או תקציב.

מה עשינו?

בשני המקרים, החלטנו שאנו מעלים 12 פוסטים בחודש, כאשר על כל אחד מהם אנחנו משקיעים בסביבות ה100 ₪ ל3 ימים. במקום לעשות קמפיין של "אנחנו חנות של מגניבים, עקבו אחרינו", או קמפיין של "הנה המוצר החדש שלנו, השאירו פרטים בדף הנחיתה", יצאנו מנקודת הנחה, שקהל היעד לא יבזבז זמן בלהשאיר פרטים בדפי נחיתה. בחרנו רשימת מוצרים שאותה רצו החנויות לקדם, ובכל פוסט שמנו את הפוקוס על מוצר ספציפי. עם הקופי הנכון, והנעה לפעולה, שאמרה ללקוח הפוטנציאלי, תשאיר לנו תגובה, או תתקשר לטלפון המצורף, הצלחנו בצורה משולבת, גם להעלות את כמות הלייקים בעמוד בצורה משמעותית, וגם להפוך כל פוסט שכזה למסחטת לידים.

פסיכולוגיה בגרוש?

כשגולש רואה פוסט שמופיע אצלו בפיד בצורה פחות רשמית מקמפיין עם ניחוח ממומן, הוא מרגיש בנוח יותר להשאיר פרטים בפרטי, או לכתוב תגובה על הפוסט עצמו. מעבר לכמות הלייקים שעלתה בעמודים בצורה מטורפת, לכל פוסט כזה היו אינספור שאלות ותיוגים של גולשים שתייגו את חברים שלהם, בני משפחה ועוד, על מנת שגם הם יראו את המוצרים שהצענו. במקרים רבים אפילו התפתח שיח בין גולשים לגבי המוצר. דבר אשר תרם לנו מאוד לנראות של הפוסט.

מסקנות

במקום לצאת בקמפיין של טראפיק או המרות לדף נחיתה חיצוני, או אפילו קמפיין לידים פנימי בפייסבוק, ריכזנו את התקציב רק בקידום הפוסטים לקהל הרלוונטי, ובזכות זה הצלחנו להפוך את העמודים של העסקים אותם קידמנו, למוקד ההמרות המרכזי שלנו. לא דפי נחיתה, לא הפניות לאתר, נטו הפוסטים שקידמנו, הם היו בעצם דפי הנחיתה שהביאו להמרות.

פעמים רבות אנחנו שומעים וקוראים מכל מיני גורואים מסביב לעולם שמדברים על כך, שהדרך הנכונה ביותר, היא ליצור ברוב המקרים פוסטים אינפורמטיביים, כאלה שמעניקים ערך לגולש. לאחר שהוא מקבל את "הערך" הזה, הוא כבר יעשה לייק לעמוד שלכם, ושם תוכלו מדי פעם לתת לו הצעה שיווקית. בעוד שנקודת מבט זו היא בהחלט נכונה, במקרים מסויימים, אנחנו לפחות למדנו, שבנישות מסויימות, הדברים הרבה יותר "אינסטנט". גם לגולשים אין תמיד ראש לקבל את "הערך" הזה, הם רוצים לדעת מה יש לכם להציע כאן ועכשיו.