הפרסום בפייסבוק הפך בשנים האחרונות להיות אחד מאפיקי השיווק ההכרחיים ביותר עבור עסקים רבים. העולם משתנה ויחד איתו גם אפיקי השיווק. אם בעבר חברות גדלות היו מקצות לפרסום המסורתי את מירב התקציב והשיווק הדיגיטלי שלהם היה מסתפק בנתח קטן מהעוגה, הרי שהמגמה השתנתה ומשתנה. יותר ויותר תקציבים מנותבים לפלטפורמות כמו פייסבוק. ובצדק.

הפרסום בפייסבוק עובד?

עובד גם עובד. קודם כל, קחו בחשבון שברוב המקרים, מרבית הלקוחות שלכם נמצאים בפייסבוק ומבלים שם הרבה יותר זמן מאשר מול העיתון, דפי זהב או שלטי החוצות. לכן, לגיטימי שמפרסמים ירצו לפגוש את קהל היעד שלהם היכן שהוא נמצא רוב הזמן.

תוסיפו לזה את העובדה, שהמערכת של פייסבוק רק משתפרת ומשתכללת עם הזמן ועוזרת למפרסמים לדייק את קהלי היעד ותגלו כי ברגע שהפרסום נעשה בצורה נכונה, רואים החזר על ההשקעה בצורה חד משמעית.

אז איך עושים את זה נכון?

המונח פרסום בפייסבוק טומן בחובו עולם שלם. לא מספיק ללחוץ על כמה כפתורים על מנת שהמודעה שלנו תרוץ, אלא יש להשקיע מחשבה, אסטרטגיה ואת ההכרה עם מערכת הפרסום. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לפרסם את העסק בפייסבוק.

1- יצירת תוכן. את הפרסום בפייסבוק אפשר לחלק ל-2. עמוד עסקי, ומערכת הפרסום. למערכת הפרסום מיד נגיע. קודם נדבר על העמוד העסקי. הפנים של העסק. התכנים בעמוד העסקי צריכים להיות איכותיים. משדרים מקצועיות, מצחיקים, מרגשים אבל בעיקר תכנים שמעניקים ערך לגולש. זכרו, אף אחד לא יכנס לעמוד שלכם רק כדי לראות מבול של פרסומות. צרו תוכן שגם יניע לפעולה וגם יגרום לקהל שלכם לרצות לעקוב אחריכם.

2- מערכת הפרסום- מערכת הפרסום של פייסבוק היא מפלצת. כאשר ניגשים למערכת, יש לבחור את האובייקט שישרת אותנו בצורה הטובה ביותר. תנועה לאתר מכירתי, קידום של פוסטים, הגדלת צפיות בסרטון וידאו שמפנה לדף נחיתה מסוים ועוד. יש לעבור על ההגדרות, ללמוד ולבחון מה עובד לכם בצורה הטובה ביותר.

3- בחינה מתמדת של מודעות. אחד היתרונות הגדולים ביותר עבור מפרסמים בפייסבוק היא היכולת למדוד בזמן אמת מה מביא תוצאות. לפעמים שינוי בצבע של הפונטים על מודעה מסוימת, או בחירה בתמונה שונה, יביאו תוצאות שונות לחלוטין. לכן חשוב כל הזמן לבצע מה שנקרה בשפה המקצועית a/b טסטינג. בחינה של 2 מודעות ויותר אחת מול השנייה ומדידה של איזו מודעה מביאה תוצאות טובות יותר.

4- טירגוט קהלים- גם את הנושא הזה חשוב לחפור בו לעומק. אם נניח והעסק שלכם הוא מסעדת בשרים, לא מספיק להגיד לפייסבוק תציגי את המודעות לכל מי שמתעניין במסעדות, כי יש סבירות גבוהה שתחשפו את המודעה גם לקהלים טבעוניים שלא רלוונטים אליכם. לכן, חשוב לבחון ולהקפיד אילו קהלים מוסיפים ואילו קהלים שוללים כאשר מבצעים טירגוט במערכת הפרסום.

5- אל תמדדו את ההצלחה בלייקים. הימים בהם עמוד עם כמה שיותר לייקים היה יותר נוצץ עברו, חלפו. זה כן יהיה נכון להשיג לייקים ועוקבים איכותיים לעמוד שלכם שכן הם יהפכו לדאטא שאתם יכולים לנצל לטובת הפרסום, אך אין לכם מה לבקש מהדוד של השכן שיעשה לכם לייק אם הוא לא קהל היעד שלכם. אם לייקים לא סוגרים את המינוס בסוף החודש. תתמקדו בתוכן איכותי. הלייקים כבר יגיעו לבד.

6- זמן ולמידה. בסופו של יום פרסום בפייסבוק מחייב תרגול. ככל שתדעו לבצע את הדברים בצורה טובה יותר, נכונה יותר, תדעו למדוד את הנתונים ולהבין מה המספרים שהמערכת מציגה מספרים לכם, תוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר. אין לכם זמן להשקיע בפרסום באמת כי יש לכם עסק לנהל? תפנו לאנשי מקצוע.