קידום חנות וירטואלית באינטרנט: כל האתגרים ואיך מתגברים עליהם

קידום חנות וירטואלית באינטרנט שונה מקידום אתר או בלוג. בחנות יש בדרך כלל יותר דפים, יותר מוצרים, הרבה יותר תחרות ובנוסף לכל אלה לא פעם התוכן משוכפל. קידום החנות יכול להיות מאתגר אך יש דרך להתגבר על כל אתגר ובכך נעסוק בכתבה.

קידום דפים רבים

אתר עם דפים רבים עלול להיות איטי יותר מאחרים והוא עלול להיות מבולגן לגולש. הדבר הראשון שנעשה הוא נבחן את חוויית הגלישה, גם ברמת המהירות וגם ברמת ה-UX. במידת הצורך נערוך תיקונים, נשנה מעט את החלוקה בין הקטגוריות ונבחר בתוספים שיעזרו לנו להעניק לגולשים את החוויה הטובה ביותר. כשהגלישה נוחה יותר הקידום עובד טוב יותר.

התמודדות עם מבנה ועיצוב מורכב

ישנם לא מעט אתרי חנויות אשר נבנו באופן שמקשה מאד להכניס תוכן ולערוך שינויים. במקרה זה יש לבחון מה כן אפשר לעשות ולהסתכל על ההזדמנויות ולא על האתגרים. בכלל, בקידום חנויות יש לבדוק היכן יש לנו הזדמנויות ולנצל אותן. אם המבנה מורכב נמצא דרך להכניס תוכן בדרכים אחרות, נוסיף תוספים מתאימים ואם יש צורך נציע פתרונות ברמת הקוד.

קידום חנות וירטואלית באינטרנט בנישה תחרותית

כמעט ואין היום נישה שהיא לא תחרותית ואם אין תחרות כנראה שאנחנו פשוט לא רואים אותה. מחקר מילות מפתח ויצירת אסטרטגיה יהיו השלב הראשון שנרצה לעשות לפני שנצא לדרך. אנחנו צריכים לבחון את מצב האתר הנוכחי, המתחרים, האתגרים ולהציג תוכנית הרבה יותר טובה שתאפשר לנו לקדם את החנות ביעילות ותוך ניצול נכון של המשאבים והתקציבים.

טקסטים משוכפלים

טקסטים משוכפלים הם תוצאה של מוצרים שאינם מיוחדים לחנות ולכן יש לטפל בהם בצורה חכמה. יש לבחון היכן חשוב לשנות את הטקסטים ולהוסיף תכנים מקוריים. את התוכן יכתבו בדרך כלל אנשי מקצוע שזוהי המומחיות שלהם והם ידאגו לתבל אותם באלמנטים שיווקיים שיניעו לקניה. כך נרוויח פעמיים, גם קידום בגוגל וגם יותר קונים.

גלישת מובייל

נקודה חשובה שאי אפשר להתעלם ממנה היא הגלישה במובייל אשר מהווה מעל למחצית מזמן הגלישה. קידום חנות וירטואלית באינטרנט חייב להתייחס למבנה של האתר ולבחון כי הוא אכן מתאים לגלישה וקניה דרך המכשיר הנייד. אם יש צורך לבצע עדכונים, חשוב לעשות זאת, גם אם יש צורך בהשקעה נוספת ולזכור, אתר מותאם ייצור מכירות כשהלקוח נמצא בכל מקום ובכל שעה.