אחת השאלות המעסיקות בעלי עסקים ואנשי שיווק היא כיצד ליצור תוכן ולהתאים אותו ואת האסטרטגיה לעסק. שיווק תוכן הפך להיות חלק מרכזי בשיווק העסק והוא מתבצע דרך בלוג באתר האינטרנט, מדיות חברתיות, ניוזלטר, פודקאסט ועוד.

האמת היא שאין סודות ביצירת תוכן מנצח שישרת את העסק שלכם, אתם חייבים להכיר את העסק ואת האמצעים שיש לכם בשביל ליצור אסטרטגיית תוכן נכונה. אני ממליץ על שישה שלבים שבעזרתם תיצרו תוכן איכותי ומדויק לעסק שלכם.

דברים שחשוב להקפיד עליהם כשיוצרים תוכן

ליצור תוכן באופן רציף זו לא משימה קלה אך בהחלט אפשרית. בנוסף לששת השלבים ליצירת תוכן מנצח עבור העסק שלכם יש 3 דברים שמאוד חשוב להקפיד עליהם כשיוצרים תוכן:

  • תיצרו תוכן בסגנון שלכם – יש שפע עצום של תוכן באינטרנט וכל יום מתפרסם עוד ועוד. אתם חייבים ליצור תוכן שמזוהה עם המותג והעסק, מדבר אל קהל הלקוחות ובסגנון הדיבור שלכם. אל תנסו להיות מישהו שאתם לא.
  • עבדו עם לוח זמנים מפורט – תבנו יומן תכנים שמראה בדיוק באיזה יום מפרסמים תכנים ובאיזה פלטפורמות. עבודה עם לוח זמנים תסדר לכם את כלל התכנים שאתם מייצרים ותעזור לכם בפיזור שווה של התכנים בין הפלטפורמות או בהתאם לצרכים של העסק.
  • תמדדו את האימפקט של התכנים – תעקבו אחר התכנים שאתם מפרסמים עד לרמות הגבוהות ביותר של מעקב. כמה כניסות היו, כמה אחוז מהגולשים גלל את הדף הסוף, כמה צפיות בסרטון, מהם אחוזי הצפייה. כל אלו הם רק חלק קטן מאפשרויות המעקב שתוכלו לבצע אחר התוכן שלכם.

הכירו את השלבים ליצירת תוכן מנצח

  1. ביצוע מחקר

חשוב להבין מה הקהל שלכם מצפה שתפרסמו, עם איזה בעיות הקהל שלכם מתמודד ובאיזה דרך התוכן שתעבירו יכול לפתור עבורו בעיות אלו? הבנת הקהל שלכם לאחר מחקר מפורט יעזור לכם להבין מי הקהל ומה הוא צריך ואיזה תוכן לייצר עבורו. מחקר מעמיק ותוכן רלוונטי לקהל יגרום לגולשים להפוך לעוקבים אדוקים שרק מחכים לעוד תוכן ממכם.

  1. הצבת מטרות

למה בעצם אתם בונים אסטרטגייה לייצור תוכן למותג או העסק שלכם? מה המטרה העיקרית שלכם – לייצר עוד לידים לעסק? לשפר את חווית הלקוח? לבנות לעצמכם שם של אוטוריטה בתחום? לא משנה מה המטרה האמיתית שבגללה התחלתם לייצר תוכן, רק תוודאו שהשגת המטרה היא ברת ביצוע ושהיא מתחברת למטרות הכלליות של העסק כדי לשמור על אסטרטגייה בריאה אני ממליץ להציב 2-3 מטרות מרכזיות שבהם תרצו להתמקד.

  1. הכנת אסטרטגיית תוכן

לאחר שהצבתם את המטרות שלכם אתם צריכים לבנות אסטרטגייה מדויקת שתשרת את המטרות שהצבתם לעצמכם. אסטרטגיית תוכן צריכה לשקף את הצרכים של העסק ואת צרכי הלקוחות. בנו תכנית מפורטת המתארת את השימוש שתעשו בתוכן כדי לתת פתרון לבעיות של הלקוחות. כל אסטרטגיית תוכן טובה תכיל גם את הסיבות ליצירת התוכן, העלויות (תשלום לפרילנסר או חישוב זמן עבודה), התחרות עם עסקים אחרים, איפה התוכן שתצרו יפורסם, המטרות העסקיות והאישיות שלכם  ומה בעצם הגולשים יקבלו מהתוכן שלכם.

  1. יצירת התוכן

יצירת תוכן איכותי שיגרום למישהו לעצור ולהתמקד בו זה המפתח ליצירת תוכן מנצח. התוכן משמש אמצעי להגברת המודעות למותג, שילוב של הקהל במותג, שימור לקוחות קיימים וייצור לידים. כיום, הקהל נמצא בכל מקום – פלטפורמות מדיה חברתית כמו טוויטר, אינסטגרם, לינקאדין, פינטרסט הן שחקניות יחסית חדשות בסושיאל מדיה והקהל שלכם נמצא שם ברוב שעות היום. לפני יצירת התוכן אתם צריכים לדעת באיזה פלטפורמות הקהל שלכם נמצא וליצור תוכן בהתאם לפלטפורמה (שימוש בהאשטאגים באינסטגרם, שימוש בעיצובים שמושכים את העין בפינטרסט וכו'). לכל פלטפורמה יש את הגדלים השונים שלה לפוסט ואת הנושאים הרלוונטיים יותר בפלטפורמה ולכן לא כל מה שיעבוד מעולה בפייסבוק יעבוד גם בטוויטר.

  1. הפצת התוכן

הפצת התוכן ופרסום שלו זה השלב שבו אתם צריכים לשאוף להגיע למקסימום חשיפה של התוכן לקהל הרלוונטי כדי להפיץ את המסר של המותג ואת התוכן שיצרתם. להפיץ את התוכן בצורה נכונה לא פשוט חשוב מלכתוב אותו – אין תועלת בתוכן שיצרתם ואף אחד לא נחשף אליו. עשו ניתוח לתוכן שיצרתם ובנו אסטרטגיית פרסום עבורו – איזה חלקים מהתוכן תפרסמו? באיזה פלטפורמות? באיזה תדירות? ועוד. פלטפורמות מומלצות לבחירתכם – בלוג באתר, רשתות חברתיות, יוטיוב, טיקטוק, ניוזלטר, פוסטים אורחים באתרים, משפיענים ועוד.

  1. הנעה למעורבות הקהל

השלב האחרון בתהליך של יצירת תוכן מנצח הוא לגרום לקהל להיות מעורב בתוכן שאתם מעלים. בניית קשר רגשי עם הקהל של המותג שלכם תביא את הנוכחות שלכם במדיה לגבהים חדשים ולאחוז גבוה של לקוחות חוזרים. עצם הפרסום של התוכן עבור הקהל לא מניע למעורבות, אתם צריכים להכיר את הקהל שלכם ואת תחומי העניין שלו ולעסוק בנושא בצורה שתגרום לקהל להביא את דעתו. כאשר הגולשים מעורבים יותר קל לכם לקבל פידבק מהם בעזרת לייקים ותגובות כדי להבין מה רמת שביעות הרצון שלהם מהתוכן ומהעסק.

לסיכום

כדי ליצור תוכן מנצח אתם צריכים ליצור חווית תוכן מרתקת ועשירה עבור הלקוחות שלכם תוך כדי מתן דגש לבעיות שהלקוחות מתמודדים איתם, לפתרונות ולידע שיש לכם כבעלי מקצוע להציע ולאופן שבו אתם מציגים להם את התוכן. אמנם זו לא משימה קלה ליצור כמויות של תוכן אבל הקפדה על ששת השלבים שקראתם פה יקל עליכם בתהליך.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בקידום ממומן בגוגל ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים ושירותי ענן מומלצים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.