בתקופה האחרונה אנחנו עדים יותר ויותר ל״יזמים״ רגילים שמנסים את מזלם בעולם האיקומרס. הכוונה היא לא לחנויות של עסקים בעלי מותגים שיש להם מוצרים פיזיים, אלא כל מיני חבר׳ה שגילו את שופיפיי ואת האפשרות למכור מוצרים מעלי אקספרס ולגזור עמלת תיווך. אז אם גם אתם בדיוק עכשיו סיימתם קורס בנושא, ואתם מתכוונים לכבוש את צפון אמריקה עם מוצרים סינים זולים שתמכרו פי-3 מהמחיר המקורי שלהם, כדאי לכם לקרוא את הטיפים הבאים, שכן הם נאספו אחרי שבחנו כמה וכמה אתרים כאלו.

דף הבית

דף הבית שלכם לא יכול להראות חובבני. חייב להיות לו קו עיצובי אחיד לכל אורך העמוד וכמובן האתר. הפונטים בהם רשומים התכנים שלכם חייבים להיות ברורים ואחידים. לא ייתכן שיהיו לכם 4 סוגי פונטים שונים. אחד עבור כל מוצר. ההיררכיה בדף הבית צריכה להיות ברורה לפי סדר החשיבות וההגיון הבריא.

תמונות

תמונות זאת פשוט מחלה בכל הקשור באתרי שופיפיי מהסוג הזה. יצא לנו להתקל בתמונות שיש עליהם watermark של שאטרסטוק וכו. מי אתם חושבים יקנה מאתר שיש בו תמונות כאלו? בנוסף, גם ראינו תמונות מפוקסלות בטירוף, או סתם כאלו שנלקחו מגוגל ויוצרים שטח בו יש תמונות בגדלים שונים שממש מציקים בעין. תשקיעו בתמונות שלכם. או שתחפשו ממאגר חינמי או שתשלמו כמה גרושים. בלי תמונות טובות ואיכותיות תשכחו מלמכור משהו.

צלמת

ניווט וחווית משתמש

הגולשים שלכם צריכים להבין היכן הם נמצאים, לאן הם הגיעו ולאיפה הם יכולים ללכת. הם לא צריכים לשחק מצא את המטמון. הנביגציה באתר שלכם חייבת להיות יעילה ופשוטה. הכפתורים צריכים להיות ברורים ולהסביר לגולש בדיוק לאן הוא הולך אם הוא לוחץ עליהם. כל מיני שמות שהמצאתם כתחליפים מגניבים לקטגוריות או מוצרים מסויימים, יחסלו לכם את הסיכוי למכור ואת המשך הגלישה של הלקוחות. אם הם לא יבינו מה הם עושים או לאן הם צריכים ללכת באתר שלכם, הם פשוט ילכו לאתר אחר.

תשלום

כל נושא התשלום חייב לשדר מצד אחד אמינות (השתמשו בלוגואים רלוונטים) ומצד שני מהירות. הציעו צ׳ק אווט מהיר לכאלו שאין להם עניין להרשם לאתר ותציעו כמה שיותר אפשרויות תשלום. גם דף התשלום עצמו, חייב להיות מעוצב בקפידה ולשדר ביטחון. דף תשלום שיראה חצי כח, יגרום לגולש לחשוב שיש מצב שיעקצו אותו.

חנות איקומרס בשופיפיי היא טרנד די לוהט. האפשרות לאנשים ״רגילים״, כאלו שהם לא מתכנתים, בעלי חנות אמיתית, או אנשי דיגיטל לבנות חנות במטרה להכניס כמה שקלים נוספים בסוף החודש, קוסמת לקהל רחב. אבל גם את זה צריך לדעת לעשות כמו שצריך, אחרת הטרנד הזה יאבד מהאמינות שלו, ואתם סתם תפסידו כסף על פרסום שמביא אנשים לאתר שלא יכול להמיר.