ישבתם על מתכנן מילות המפתח שעות. פירקתם אין ספור מילים לקבוצות וקמפיינים. הגדרתם את ההגדרות האופטימליות ביותר עבורכם. הרחבתם את הקמפיין גם לרשת המדיה, והשקעתם זמן ותקציב בעיצוב של באנרים שאי אפשר יהיה להתעלם מהם. הקמפיין מדוייק. התקציב היומי שלכם סבבה לגמרי, ואפילו יש הרבה חיפושים ותחרות לא מטורפת, ככה שהעלויות שלכם עבור כל מילה הגיוניות בהחלט. ואז אתם יוצאים לדרך.

עובר יום ועוד יום ועוד יום והאמת? שום דבר לא קורה. מכירים? הנה שלוש טעויות די נפוצות שיכולות לחסל כל קמפיין אדוורדס, לבזבז תקציבי ענק ולגרום לכם להשפיל מבט מול הלקוח ולהגיד לו שמע… אולי כדאי בכלל שתשקול לפרסם בפייסבוק, גוגל לא ממש עובד לך.

טעות ראשונה

אתם מאוהבים בקופי שלכם. ואיך אפשר שלא, הרי הצלחתם במסגרת מגבלת התווים, להיות כל כך שנונים ומצחיקים שהמסר שלכם עובר פיצוץ נכון? כנראה שלא. טעות נפוצה שהרבה מפרסמים עושים, היא שהם מתאהבים במודעות שהם יוצרים, ובטוחים שהמודעות האלו יגרמו לכולם להקליק. כן קופי טוב הוא חשוב, אבל לפעמים, המשפטים הכי פשוטים והכי גנריים, הם אלו שיביאו הכי הרבה הקלקות. תציגו לגולש שלכם את מה שהוא מחפש לא מה שנראה לכם מגניב.

טעות שניה

דף נחיתה "עשיר" מדי. הטעות הזאת מתחלקת ל-2. החלק הראשון מתייחס לכמות המלל שיש. הרי אתם רוצים להכניס בתוך דף הנחיתה כמה שיותר טקסט שגם יהיה רלוונטי למילות המפתח בשביל ציון איכות, לגיטימי. אבל אם זה נעשה בצורה רובוטית, לא מעניינת ויש לכם סתם עוד בלוק טקסט של המון מילים, הגולש יכול למצוא את עצמו, או לא מבין מה אתם רוצים או משועמם בטירוף. ומשם, הדרך לבאונס רייט גבוה היא קצרה. החלק השני מתייחס לכמות השדות שאתם מבקשים מהגולש למלא. חוץ ממקרים ממש ספציפיים, מה אכפת לכם איך קוראים לדודה שלו ומה היה השם של החבר הכי טוב שלו ביסודי? כמה שפחות שדות למלא יותר טוב. שם, מייל, טלפון. כל השאר יכול להישאל בשיחה טלפונית. יותר שדות למלא = סיכוי יותר גדול לנטישה המונית מהדף.

ילד מאוכזב

טעות שלישית

השתמשו בתוספי המודעות. מדהים לראות כמה שהנושא הזה לא תמיד מקבל פוקוס. תסתכלו על זה ככה: שטח של מודעה בגוגל זה נדל״ן. עכשיו תחשבו שהעירייה והקבלנים מוכנים בחינם, שתבנו מרפסת שמש, חצר, ומחסן על חשבונם! תוותרו על זה? כנראה שלא. אותו הדבר לגבי גוגל. יש לכם תוספים שמגדילים את שטח המודעה שלכם ועוזרים לה לבלוט. למה שתוותרו על כל הטוב הזה?

זכרו, כל אחת מהטעויות האלו יכולה לגרום לקמפיין שלכם להשיג תוצאות נמוכות משמעותית מהפוטנציאל שבאמת קיים. להריץ קמפיינים על טייס אוטומטי זה נחמד, אבל רק כאשר הקמפיין הופך למכונת לידים משומנת. עד אז, בדקו את עצמכם כל הזמן, וודאו שאתם לא עושים טעויות נוספות.