עולם קידום האתרים עובר מעין מהפכה בתקופה האחרונה. האמרה כי הקידום האורגני מת, עולה אחת לכמה זמן, בשיחות בין אנשי מקצוע, לרוב כאתנחתא קומית. הקידום האורגני לא מת, אבל הוא בהחלט משתנה. גוגל, כמו כל חברה באשר היא, רוצה להרוויח כמה שיותר, והדרך האפקטיבית ביותר עבורה לעשות זאת, היא כמובן באמצעות הצגת תוצאות חיפוש בתשלום, מה שמביא לכך שהתוצאות האורגניות מצטמצמות. יחד עם זאת, זה לא אומר שהקידום האורגני מת, או שצריך להפסיק להשקיע בו. כל עוד גוגל לא תכריז שכל התוצאות שלה יהיו רק בתשלום, עדיף לבעלי עסקים להמשיך להשקיע גם בקידום האורגני.

גוגל דוחפת את עולם הseo לעבר שינויים, שאף על פי שלעתים לאנשי מקצוע הם יכולים להיות מתסכלים, יש בהם הרבה היגיון.

ולהלן המגמות הבולטות:

תוכן, אבל בצורה שניתן למדוד את האפקטיביות שלו-

הימים בהם בעלי אתרים היו מעלים אין ספור מאמרים, עם עשרות אלפי שימושים באותה מילת מפתח, כבר כמעט וחלפו מהעולם. גם מקדמי האתרים וגם כותבי התוכן עצמם כבר השכילו, שגם ״מאמרי seo״, אולי לא צריכים להיות כתובים ברמת פוליצר, אבל בהחלט צריכים להיות כתובים ברמה מספיק גבוהה שתעניק ערך לגולש. בנוסף לכך, חשוב להתחיל לשים לב לדאטא שנצברת בזכות אותם מאמרים, ולא להתעלם ממנה. כלומר, אל תעלו מאמרים רק בשביל לסמן לגוגל ״הנה יש כאן מילות מפתח רלוונטיות״, או בשביל להוציא קישורים. תקדישו למאמרים שלכם תשומת לב ותראו מה מהם עובד טוב יותר ומעניין את הקהל שלכם. כשיהיה לכם את המושג מה הגולשים שלכם אוהבים לקרוא, תוכלו לייצר להם עוד תכנים מאותו החומר שרלוונטי אליהם.

זכוכית מגדלת וכיתוב של seo

קודם כל טלפון

ברוכים הבאים לעולם החדש. זהו, השימוש בסמארטפון כבר עבר את השימוש במחשבים הניידים והנייחים. ואם כולם במובייל רוב הזמן, כדאי מאוד שגם אתם, העסקים שלכם והאסטרטגיה שלכם, תהיו מכווני מובייל. התאימו אתרים ישנים לעידן החדש. אם אתם מלווים בניית אתר מהרגע הראשון, וודאו שקודם כל, הוא יראה פיצוץ בסלולארי. וודאו כי הוא עולה במהירות, נפתח כמו שצריך גם באנדרואיד וגם באייפון והכי חשוב, וודאו כי הוא מעניק חוויית גלישה אופטימלית.

מטקסט לסאונד

נתח החיפושים הקוליים עולה. היום, במקום שאנשים יסתכנו בקנס, או חמור מזה, בזמן הנהיגה, בכך שיקלידו שאילתת חיפוש, הם פשוט שואלים את העוזרת האישית שלהם, כמו סירי למשל, שאלה מסויימת. המגמה הזאת רק תלך ותתחזק. על מנת להיות תוצאה רלוונטית, אתם צריכים לקחת בחשבון באסטרטגיית התוכן שלכם, שאלות הקשורות למוצר שלכם שגולש יכול לשאול, ולבנות בתוך התכנים שלכם, תשובות סביב אותם שאלות.

אין ספק שהseo משתנה ויחד איתו כל השוק, ועדיין, למשפט הידוע seo מת, אין באמת אחיזה במציאות, לא רק שהוא לא מת, הוא גם לא גוסס. סה״כ עובר תהליך אבולוציוני.