זה כבר מזמן לא סוד. פייסבוק אוהבת סרטוני וידאו יותר מכל צורת תוכן אחרת. בוודאי כבר שמתם לב בעצמכם, שהפיד שלכם נהנה מכמויות וידאו אדירות בתקופה אחרונה, וככל שהזמן יעבור, מגמה זאת רק תמשיך ותגדל. על האינטרס של פייסבוק להעניק חשיפה אורגנית גבוהה יותר לוידאו, כבר נכתבו אין ספור מילים, (ואם איכשהו לא יצא לכם עדיין להיחשף לסיבה הזאת, נסכם את זה ב-3 מילים: יוטיוב, מלחמה, כסף). ולכן, אם פייסבוק עצמה מעודדת גולשים וגם מפרסמים להעלות כמה שיותר תוכן וידאו, אין סיבה לא לקפוץ על העגלה. יחד עם זאת, צריך לדעת כיצד לעשות את זה בצורה חכמה.

איך בוחנים?

כמו בכל סוג פרסום אחר, גם בכל הקשור לסרטונים, כדאי מאוד לבצע A/B TESTING, על מנת להבין איזה סרטון עובד לנו הכי טוב. יש מספר אלמנטים שאפשר לשנות על מנת לנסות להבין איזה וידאו עדיף ואלמנט אחד, שלטעמנו, הוא המרכזי ביותר.

נתחיל מזה שכשאתם ניגשים לבחון את הנושא, הדבר היחיד שאתם צריכים לשנות, הוא הסרטון עצמו. את הקמפיין יש לבנות בצורה אחידה לשני הסרטונים שיעמדו למבחן, תטרגטו את אותו קהל היעד בדיוק.

צרו קמפיין, בחרו בצפיות וידאו, הגדירו את הקהל, ותעלו את הסרטון הראשון. לאחר מכן, מתוך אותו הקמפיין, בגלל שהדבר היחיד שאנחנו משנים זה את הסרטון עצמו, אין צורך ליצור הכל מחדש, פשוט שכפלו את המודעה שכבר סיימתם, שנו לה את השם (כדי שיהיה לכם קל להשוות) והחליפו את הסרטון בסרטון השני שאתם רוצים לבחון.

איזה אלמנטים כדאי לשנות?

עכשיו ניגע באלמנטים השונים שאפשר לשנות בשביל להבין מה מביא לכם את התוצאות הטובות יותר.

  • רקע- למשל: יש לכם סרטון של אדם שמדבר במרכז הסרטון? השתמשו ב2 רקעים שונים.
  • סאונד- למשל: נסו סרטון אחד עם מוזיקת רקע ואחד בלי, או סרטון אחד עם מוזיקה קצבית והסרטון השני עם מוזיקה רגועה.
  • אורך- נסו לקצר סרטון אחד ב-5-15 שניות. עוד לפני שגולש מתחיל להתעמק בסרטון הוא יכול לראות בכמה זמן מדובר. האורך בהחלט יכול להשפיע על ההחלטה שלו אם להמשיך או לא.
  • טקסט- כאן אפשר לבחון גם את הטקסט שמעל הסרטון, או את הטקסט בסרטון עצמו. נסו צבעים ופונטים שונים.

בדיוק כמו בתמונות, צבע אחד יכול להביא תוצאות הרבה יותר טובות מצבע אחר, או מבט לזווית מסויימת של דוגמן הבית, זוכה לאינטראקציה גבוהה יותר ממבט לזווית אחרת, גם הדברים הקטנים שלעתים אנחנו לא רוצים לבזבז עליהם עוד זמן, יכולים לעשות את כל ההבדל.

האלמנט החמישי

כפי שציינו, יש אלמנט אחד שלטעמנו הוא החשוב ביותר. ההתחלה! אנחנו חיים בעולם מהיר. אין סבלנות. השניות הראשונות של הסרטון שלכם קריטיות להמשך הצפייה. זהו כנראה האלמנט שהכי חשוב לבחון. נסו 2 התחלות שונות לסרטונים. באחד אפשר להתחיל ישר את הסרטון, בעוד השני יתחיל בהקדמה כתובה. וריאציה נוספת יכולה להיות, שבסרטון א' תתחילו עם פספוסים בעוד בסרטון ב' תגיעו ישר לנקודה. דוגמא נוספת יכולה להיות, שבסרטון א' תתחילו עם מסך ריק שלא קורה בו כלום, מה שיכול לגרום לגולש לנסות להבין מה קורה פה, ובסרטון ב' תתחילו עם פניה "אישית" אליו. לא חסרות אפשרויות משחק כאן. תנו לבמאי שבכם לצאת החוצה, והכי חשוב, תבחנו, וכמה שיותר.