אם אתם עוסקים בפרסום באינטרנט, גם אתם בוודאי נתקלתם מתישהו בבעיה הבאה. יש לכם קמפיין, הוא עובד ממש טוב, מייצר לידים בכמויות, העלות לליד ממש סבבה, הלקוח מבסוט, אתם מבסוטים, אבל מניתוחים כאלה ואחרים שעשיתם, אתם מבינים שאתם יכולים למקד אותו עוד קצת. אתם יודעים שאם רק תוסיפו או תורידו עוד משתנה אחד או שניים, רוב הסיכויים שתחתכו עוד קצת בהוצאות עבור כל ליד, ותקבלו אותם איכותיים וממוקדים יותר. ואז אתם ניגשים לעבודה ומתחילים לחתוך בבשר החי. גברים מגיל X עד גיל Y? נאקסקלד אותם. הם פחות רלוונטיים לנו. קיבלנו כמה לידים מפתח תקווה שמתבררת כלא רלוונטית לקמפיין שלנו, נוריד גם אותה. חשבנו וגם הלקוח חשב שמבת ים דווקא יהיו רלוונטיים, אבל באופן עקבי כל ליד שהגיע משם אמר שרחוק לו? יאללה נוריד גם אותם. נשארנו רק עם הגילאים והאיזורים הכי מדוייקים לנו. כל שנותר הוא לחכות ולראות את הקסם קורה בעצמו.

שחור בעיניים

ואז, אתם פותחים את חשבון המודעות אחרי יום יומיים ועוד לא מתרגשים. עוברים להם עוד כמה ימים או שבוע, וכבר נהיה לכם חושך. לא רק שלא חסכתם בעלות פר ליד, אתם מקבלים עכשיו פחות לידים, מוציאים יותר כסף, ומבינים שכנראה שחתכתם את תרנגולת הזהב שלכם.

למה זה קורה?

הסיבה ההגיונית והפשוטה ביותר, היא שמערכת המודעות של פייסבוק היא מערכת לומדת. היא לומדת תוך כדי תנועה, לומדת למי לפנות על מנת להציג את המודעות, לומדת את ההתנהגות של הקהל, לומדת לאיזו מודעה הם מגיבים טוב יותר, ומייעלת את עצמה באופן שוטף. ברגע שיש לכם קמפיין שכבר התייצב ועובד כמו טייס לידים אוטומטי, ואתם מחליטים לעשות ולו את השינוי המינורי ביותר בקמפיין, אתם בעצם אומרים למערכת, שומעת? חשבי מסלול מחדש. מה שקורה זה שהפרתם את האיזון שנוצר.

מה עושים?

במידה וחטאתם וגם אתם מתחילים לראות ירידה חדה בביצועים, יש 2 דרכים שאפשר לנסות ללכת בהן על מנת להחזיר את התרנגולת לחיים.

הראשון – עצרו את הקמפיין שרץ ושכפלו אותו. כן, פשוט בדיוק כמו שזה נשמע. הגילאים שלא באו לכם טוב כבר הוסרו, פתח תקוה ובת ים מחוץ למפה, וכל מה שצריך זה לשכפל. הבעיה היא, שבמקרים רבים נשמעה הטענה שהשכפול, שיכפל איתו גם את ההתנהגות הקודמת של המערכת.

השנייה – לפתוח חלון חדש, לפתוח קמפיין חדש לגמרי, ובצורה ידנית, לעבור בין 2 הטאבים שפתוחים לכם, על מנת להעתיק באופן ידני בדיוק את אותם האלמנטים שמופיעים לכם בקמפיין שהפסקתם. כשאתם עושים פעולה זאת, המערכת לא משוכפלת, אלא ממש מאתחלת את עצמה מחדש.

חשוב לדעת, כי אין כאן משהו שהוא מוכח או מוצהר על ידי פייסבוק עצמה, אלא פשוט תובנות שאנחנו עשינו מניהול קמפיינים ומשיחות עם קולגות לאורך השנים (אנחנו מעדיפים את האופציה השנייה שגם מבחינתנו, הוכיחה את עצמה יותר).