לינקדאין, הרשת החברתית לb2b ולקשרים ומציאת וחיפוש עבודות באופן כללי, השתדרגה בצורה משמעותית בחודשים האחרונים. זה החל עם השקת מערכת הפרסום והאפשרות לשלוח הודעות ממומנות על פי פילוחים רלוונטיים למפרסמים, והמשיך עם האפשרות ליצירת טפסי לידים פנימיים. אין ספק כי הפלטפורמה רק תחדד ותשדרג את מערכת הפרסום שלה, ולכן נשאלת השאלה, האם העסק שלכם צריך לפרסם שם? (הרי בכל זאת, אם אתם חנות למוצרי תינוקות, סביר להניח שחלק גדול מהנשים שבלינקדאין הן אימהות, ואם כך, אז למה לא?)

בואו נעשה סדר.

קודם כל, התשובה היא לא. לינקדאין לא מתאימה לכל עסק. נתחיל מכך, שהיא לא מתאימה לכל עסק כי היא קודם כל, b2b. זאת לא הסיבה היחידה. אף על פי שאותה חנות תינוקות בהחלט יכולה למצוא קהל פוטנציאלי בלינקדאין כאנשים פרטיים (b2c), אותם אנשים לא יצפו לראות שם את המודעות של חנות התינוקות, ולכן גם סביר כי ידפדפו את המודעות האלו, ולא ייחסו להם משמעות. בלינקדאין אנשים מצפים למצוא מידע עסקי, מידע מקצועי ולכן, גם הפרסום צריך לדבר בשפה של הפלטפורמה. מצד שני, אם העסק שלכם עוסק בתיקי השקעות, בהחלט יכול להיות ששימוש בפלטפורמה הזו, יכול לספק לכם מענה. אם אתם מחפשים למשל קהל מבוסס כלכלית, עם תפקידים ברמת דרג ניהולי בכיר, אף על פי שהמטרה תהיה למכור בסופו של דבר b2c, בהחלט יכול להיות שפרסום בלינקדאין יהיה עדיף על כל פלטפורמה אינטרנטית אחרת.

שולחן כדורגל לינקדאין

אז איך נדע אם העסק שלנו מתאים לפרסם בלינקדאין?

שתי הדוגמאות שכתבנו כאן, ממחישות בדיוק את הפערים ושמות דגש לאילו עסקים יש מה לחפש בפרסום בלינקדאין ולאילו לא. נכון, בהחלט יכול להיות שמנהלת משאבי האנוש, שמחפשת עכשיו עובדים ומקבלת ממכם הודעה ממומנת, היא בדרך להיות אמא, שמחפשת עכשיו עגלה לתינוק, אבל כשהיא בלינקדאין, היא נמצא ב״סטייט אוף מיינד״ אחר, מאשר כשהיא נמצאת בפייסבוק. היא נמצאת במוד עסקי, ולכן פרסומת לעגלות לא תיתפס לה טבעית בלינקדאין וסביר שהיא לא תתייחס אליה. מצד שני, אם מדובר בסמנכ"ל כלשהו, שיודע שאחרי שהוא מסיים את העיסוק הנקודתי שלו בלינקדאין, הוא צריך להתקשר לבתי השקעות ולקבל פרטים, ולפתע הוא רואה את המודעה של בית ההשקעות, בהחלט יכול להיות שהוא יגיב לאותה מודעה.

בשביל להבין אם לינקדאין הוא המקום עבור הפעילות הממומנת שלכם, אתם צריכים לחשוב מי הוא קהל היעד שלכם, והאם זה יהיה טבעי עבורו לראות את המודעה שלכם ברשת חברתית זו, שמבוססת על עסקים ומקצועיות.