אם אתם עוד לא יודעים מה זה ניהול מוניטין קבלו הסבר קצר: נניח ואתם עסק או אדם פרטי ומישהו החליט שהשירות שלכם או גרוע, או שאתם כבני אדם לא ממש מוצאים חן בעיניו. הם מצידם מתחילים להכפיש אתכם ברשת ואפילו בונים אתרים שכל ייעודם הוא לטנף עליכם. (אם אתם אנשי עסקים מוכרים, זה גם יכול להיות מלווה בכתבות לא מחמיאות באתרים הגדולים). מפה לשם, אתם מקלידים את שם העסק או השם שלכם בגוגל, ואחרי שהתוצאות עולות אתם מרגישים את לחץ הדם שלכם עולה. כל התוצאות הראשונות הן שליליות מאוד עבורכם. בסיטואציה כזאת בדרך כלל פונים לשירותי ניהול מוניטין, שתפקידם הוא לנקות את האזכורים השלילים, ולדחוק את אותם תוצאות לדף השני, שלישי וכו.

בעזרת טקטיקות שונות אפשר להגיע לתוצאות הרצויות, אך הבעיה היא שעד שזה קורה הנזק כבר נעשה. וכאן נכנסת השאלה, האם כדאי להשתמש בניהול מוניטין רק בשעת משבר או שכדי להערך כבר מראש?

התשובה לטעמנו, היא בהחלט כן. אתם לפני השקה של מוצר מסויים או עסק חדש? תשלבו את פעילות ניהול המוניטין במקביל לאסטרטגיה השיווקית שלכם. אתם לא יכולים לדעת מתי תתפרסם עליכם כתבה לא מחמיאה או ביקורות רעות. ובדיוק בגלל חוסר הידיעה הזה, כדאי לכם להיות ערוכים מראש.

תוצאות חיפוש גוגל

מה אפשר לעשות?

סביר להניח שמעבר לאתר שלכם, יהיו לכם גם את כל הנכסים הדיגיטליים הברורים כמו עמוד עסקי בפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם במידת הצורך ואולי גם ערוץ יו-טיוב. בשביל להגדיל את הסיכויים להשתלט על תוצאות החיפוש סביב השם שלכם ולמנוע ממתחרים או אזכורים שליליים ללכלך עליכם ולהתברג בצמרת התוצאות, אתם חייבים להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

כל נכס הוא למעשה תוצאה. זה שאתם רוצים להשקיע תקציב פרסום ענק באדוורדס או פייסבוק זה מעולה, אבל זה לא יתרום למטרת ניהול המוניטין. תפרידו בין שני האפיקים. צריכה להיות לכם אסטרטגיית שיווק שזה דבר אחד ואסטרגיית ניהול מוניטין שזה דבר אחר. הקפידו לפתוח כמה שיותר פרופילים ונכסים דיגיטליים, גם במקומות שכנראה לא יביאו לכם לקוחות (כמו נניח פינטרסט או גוגל פלוס). פתחו בלוגים מחוץ לכתובת של האתר שלכם על מנת שיוכלו גם הם להתברג בתוצאות ועבדו על אתרים צד שלישי כשהפוקוס הוא עליכם.

ככל שיהיו לכם יותר נכסים תגדילו את הסיכויים שלכם לתפוס תוצאות, ובכל הקשור לניהול המוניטין זה שם המשחק. אל תפתחו פרופילים ותבנו בלוגים ואתרים מבלי להשקיע בהם. תשקיעו בהם מתוך ידיעה שהם לא ימירו גולשים אבל כן יתפסו מקומות בתוצאות החיפוש.