לא, לא מדובר כאן בפוסט כלכלי מתחום הנדל״ן, משה כחלון לא קשור בשום צורה לדברים הבאים שיכתבו, ומחירי הדירות והקרקעות בארץ לא רלוונטים למאמר זה. מה שכן רלוונטי הוא האנלוגיה לתחום הנדל״ן, כי במידה ועדיין לא הבנתם את זה, האינטרנט היא קרקע לנכסים. עכשיו אתם צריכים להחליט אם להשכיר נכס או להיות הבעלים שלו. במילים יותר פשוטות, אתם בעלי עסק? אתם מקדמים את עצמכם באינטרנט בעזרת חשבונות אינסטגרם, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת? נהדר. אתם למעשה שוכרים את הנכס שלכם ושמים את כל העתיד הדיגיטלי שלכם אצל בעל בית שלא תהיה לו שום בעיה לפנות אתכם ולזרוק אתכם לרחוב במידה ותעשו משהו שלא יתיישר עם הקו שלו.

חשוב לדעת

ההבדל הגדול והמשמעותי ביותר בין אתר אינטרנט שלכם, שאתם הבעלים של הדומיין שלו, אחראים לתוכן, משלמים על האחסון ובשורה התחתונה הוא שלכם, לבין כל החשבונות שיש לכם ברשתות החברתיות, אף על פי שיכול להיות שהם מביאים לכם יותר תנועה, לידים ומכירות בשלב זה, הוא שאתם נתונים לחסדים של מישהו אחר.

עסקים רבים עושים את הטעות לחשוב שאם יש להם עמוד פייסבוק פעיל שמעורר הרבה אינטראקציה ומכירות זה מספיק. יכול מאוד להיות שמבחינה שיווקית מרבית מאמצי השיווק שלהם מתנהלים שם וזה בסדר, אבל כל אחד מאותם בעלי עסקים, יכול לקום בבוקר ולגלות שהחשבון שלו נסגר. לא משנה מה הסיבה היא, השורה התחתונה היא שאם אין לכם אתר כגיבוי, אתם בבת אחת נעלמים מהרשת.

לא חסרים מקרים שבעלי עסקים עברו על חוקי פייסבוק בגלל חוסר ידיעה. גם כאלו הבקיאים בחומר, גילו שהחשבון שלהם נחסם כשבמקרים רבים לא סופקה תשובה מספקת. ולכו תמצאו אחר כך עם מי לדבר.

בדיוק בגלל סיבות אלו, אסור אף פעם בעולם הדיגיטלי, לשים את כל הביצים בסל אחד. כל עסק חייב שיהיה לו אתר. גם אם האתר עצמו הוא לא מכונת לידים שלא מושקע בו יותר מדי ברגע נתון, חשוב שהוא יהיה באוויר לכל צרה שלא תקרה. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי תצטרכו שהוא יהיה הכלי העיקרי שלכם.

יתרונות באתר

קודם כל, ברגע שיש לכם אתר, זה שלכם. נקודה. אף אחד לא יכול לקחת את זה מכם. כל עוד אתם מתפעלים אותו, דואגים לחדש את הדומיין אחת לשנה או שנתיים ומשלמים על האחסון – האתר באוויר. ואתר הוא נכס, ועם חשיבה אסטרטגית נכונה הוא יכול להיות נכס מניב. אם תדאגו להעביר תנועה לאתר שלכם, תוכלו להביא דרכו לידים חדשים, למכור מוצרים, למכור שטחים לפרסומות ובגדול תוכלו לעשות איתו כל מה שאתם רוצים. נכון, מדובר בהשקעה גם כספית וגם בזמן. קידום אורגני בהחלט צריך להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם ברגע שיש לכם אתר חי ומתפקד (אתם הרי רוצים שימצאו אתכם), אבל ככל שתשביחו את הנכס, ככה תוכלו להגדיל את הסיכויים שהוא יספק לכם את הסחורה.

גם אם מרבית הפעילות והתקציב שלכם מנוקזים לרשתות החברתיות, בסופו של יום אתם לא הבעלים של העמוד העסקי שלכם, אתם ״שוכרים״ אותו מפייסבוק. הוא לא שלכם. ובמציאות בה אנו חיים היום, כאשר יש אין ספור אופציות לבנות אתרים, בניגוד לעולם הנדל"ן ״האמיתי״, אפשר לאחר מחקר שוק, למצוא את החברה שתבנה לכם את האתר במחירים סבירים והגיוניים בהחלט.

בלי משכנתא ובלי ערבויות. בנוסף לפרופילים העסקיים שיש לכם, תדאגו לתחזק גם אתר, אפילו אם זה ברמת השקעה נמוכה יותר בזמן שאתם פעילים בפייסבוק למשל. העיקר שיהיה לכם נכס אינטרנט בבעלותכם. מה שתחליטו לעשות איתו אחר כך ומה רמת ההשקעה שתהיו מוכנים להשקיע בו זה כבר תלוי בכם. אבל תתחילו מזה שהוא יהיה קיים.