אינסטגרם היא ללא ספק הרשת החברתית הכי צומחת ומדוברת של התקופה האחרונה. את סנאפצ׳אט היא מחקה כמעט לגמרי, וככל שהזמן עובר, הפרסום בה הופך להיות יותר ויותר אפקטיבי עבור עסקים רבים. יחד עם זאת, לפני שניתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג את יכולות הפרסום שלכם באינסטגרם, אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלה אחת.

האם הקהל שלכם בכלל נמצא שם?

לא פעם קורה שבעל עסק רוצה לירות לכל הכיוונים. פייסבוק, טוויטר, קידום אורגני, אינסטגרם וכו׳. העיקר לא להרגיש שמישהו מפספס אותו. הבעיה היא, שגישה כזאת תוביל ברוב המקרים לבזבוז זמן וכספים שכן לכל פלטפורמה יש dna שונה.

סוגי קהלים שונים, שפה שונה והתנהגויות שונות. לכן לפני שאתם מתחילים להשקיע באינסטגרם העסקי שלכם, וודאו כי הקהל שלכם אכן שם. אם למשל אתם מפרסמים מוצרים לקהלים מבוגרים בני 50+ ככל הנראה לא תשיגו משם את התוצאות הרצויות כיוון שהקהל באינסטגרם הוא הרבה יותר צעיר.

יחד עם זאת המגמה היא חיובית וגם ממוצע הגילאים עולה עם הפופולאריות שנוסקת, ולכן חשוב מדי פעם לבצע דגימות ומחקרים ולראות האם הקהל שלכם אכן שם. אחרי שווידאנו שהוא כן, בואו נכנס לעניינים.

פרסום באינסטגרם, איך לעשות?

הדבר הראשון שיהיה מומלץ לעשות הוא להפוך את החשבון לעסקי. את זה אתם עושים דרך ההגדרות באפליקציה. ברגע שאתם הופכים את החשבון שלכם לעסקי, יפתחו בפניכם שלל אפשרויות כמו קידום של פוסטים, נתונים רבים וכלים נוספים שיעזרו לכם להגיע למטרות שלכם.

הפרסום באינסטגרם נחצה ל-2 למעשה. אורגני וממומן.

אינסטגרם אורגני- הכוונה היא למקסימום חשיפה ומעורבות שלא כוללת כסף. זה אומר שאתם צריכים לדאוג שהפיד שלכם מציג תמונות איכותיות עם טקסטים רלוונטיים. הדרך לחשוף את אותם פוסטים לקהלים שאינם עוקבים אחריכם עדיין היא דרך התגיות שניתן להוסיף לכל פוסט. ההמלצה היא בין 10 ל-15 תגיות לפוסט. מומלץ לבצע מחקר האשטגים מקיף על מנת למצוא את התגיות הרלוונטיות ביותר לפוסט שלכם שיעזור להגביר חשיפה.

סטוריז- הפיצ׳ר המוצלח שהעותק מאינסטגרם השתכלל וממשיך להשתכלל באח של פייסבוק. הסטוריז הם דרך מעולה להחשף לקהלים נוספים. וודאו כי הסטוריז שלכם א) מעניינים ב) משקפים את העסק ונותנים ערך לגולש ו-ג) אתם לא פוסחים על תיוגים של אנשים, האשטגים והוספת מיקומים בכל סטורי.

אינסטגרם ממומן- לא מצליחים להגיע לקהלים חדשים דרך האשטגים? המחקר משעמם אתכם? יש דרך לעזור לכם להגיע לקהלים חדשים. דרך קידום של תכנים בתשלום. למעשה את הקידום באינסטגרם ניתן לבצע ב-2 צורות. דרך האפליקציה (מה שמהיר יותר אבל בעל יכולות טירגוט בסיסיות) ודרך מערכת הפרסום של פייסבוק. אם אתם מכירים את המערכת, כל שתצטרכו לעשות זה לדאוג לבחור במיקומי המודעות שלכם את אינסטגרם ולסמן החוצה את פייסבוק. ברגע שאתם מפרסמים דרך מערכת הפרסום, יש לכם מגוון רחב של אופציות לקידום ולא רק קידום של פוסטים. תוכלו להוביל תנועה לאתר, לאפליקציות לחנות שלכם וכו׳.

זכרו, קידום באינטסגרם לבד, דורש למידה, הבנה של המערכות, יצירתיות והמון ניסוי וטעיה.