כמה פעמים יצא לכם לראות פרסומת של עסק או של משווק בתחום מסויים, שמציע לכם להוריד בחינם, את עשרת הטיפים הכי טובים שהוא יכול לתת לכם, בשביל שתשפרו את העסק שלכם ותראו הצלחה כבר היום? אם עוד לא נתקלתם במודעה כזאת, סביר להניח שתיתקלו בה בהמשך. הצעת ״מתנה״ בחינם, היא אחד מהטרנדים היותר פופולאריים לאחרונה ולמעשה משמשת כשלב הראשון במשפך השיווקי של עסקים רבים. החדשות הטובות? אם אותה ״מתנה״ באמת עשויה כמו שצריך, אתם כצרכנים יכולים באמת לקבל ממנה ערך מוסף. החדשות הרעות? אתם הולכים להיות מטורגטים נון סטופ.

הבסיס

הרעיון מאחורי אותה הצעת מתנה הוא פשוט מאוד. נניח ואתם מומחים בתחום הפרסום באינסטגרם והמטרה שלכם היא גיוס של לקוחות חדשים, או מכירת קורס להצלחה באינסטגרם.

אתם יושבים ועובדים על מדריך איכותי, משהו בסגנון של ״25 דרכים שיעזרו לכם להשיג עוקבים אמיתיים חדשים״ או ״המדריך המקיף ליצירת קשרים דרך האינסטגרם״. אתם אורזים את אותו מדריך בצורת ebook, או אפילו כסרטון וידאו שישבתם, הקדשתם זמן, צילמתם וערכתם בשיא המקצועיות ואתם מתחילים להפיץ את אותה המתנה לקהל יעד רלוונטי.

מתנה

השלב הבא

אותו קהל, על מנת לקבל את המתנה צריך לעשות בסך הכל דבר אחד פשוט מאוד. להשאיר לכם את המייל שלו. כלומר קבלת המתנה מותנת בכתובת המייל. ככה, בשביל שהקהל באמת יקבל את אותו המדריך, המייל שהוא יזין הוא אכן המייל האמיתי. אז הקהל משאיר לכם את כתובת המייל האמיתית, ורץ לג׳ימייל, לפתוח את המדריך שהגיע במתנה.

מתחילים לשווק

ברגע שיש לכם את כתובות המייל האמיתיות, יש לכם כח שחשוב לדעת כיצד להשתמש בו. המטרה שלכם היא כאמור למכור לאותו קהל יעד קורס נכון? מה שאתם יכולים וצריכים לעשות עם רשימת המיילים שאספתם, היא לדעת לנצל אותה בחכמה.

קודם כל, קחו את הרשימה ותעלו אותה לפייסבוק. צרו קהל וקראו לו אנשים שהורידו את המדריך בחינם. עכשיו, כשיש לכם רשימה מדוייקת של אנשים שבוודאות התעניינו במוצר שלכם, תתחילו להפיץ להם תכנים במטרה למשוך אותם לרכוש את הקורס. דבר שני שמומלץ לכם לעשות, היא לקחת את אותה רשימה, ולהתחיל להזרים לה לאט לאט תכנים מעניינים והצעות לרכישת הקורס שלכם דרך המייל. אתם כמובן לא רוצים להספים אותם, כי אז הם פשוט יסירו את עצמם מרשימת המיילים שלכם, אבל ברגע שתטפטפו להם מיילים בצורה רגועה ומשכנעת, סבירות גבוהה שתצליחו להמיר אותם.

בסופו של דבר, זה משחק של מספרים. ככל שההצעה החינמית שלכם, תמשוך יותר אנשים להשאיר את המייל שלהם, ובמידה והיא באמת איכותית ולא סתם מבזבזת את הזמן של הגולש, ככה תיהיה לכם רשימה יותר איכותית של לקוחות פוטנציאליים שעם הזמן, והתוכן הנכון יהפכו בשלים יותר לרכוש את המוצרים שלכם.

אז נכון, אין באמת מתנות חינם ברשת, ומאחורי כל אותו מדריך יש אג׳נדה די ברורה. בשביל שאותו גולש ישתכנע לרכוש שירות מאותו מפרסם, התוכן החינמי חייב להיות איכותי, ובאמת להעניק ערך למי שקורא אותו. אם התוכן באמת עונה על הציפיות נוצר כאן מצב של win win. הגולש מקבל בחינם מידע שחיוני לו, מה שיגדיל את הסיכויים שהוא ירצה להמשיך לשמוע מהמפרסם, והמפרסם מהצד שלו, מתחיל לאסוף את הקהל הכי רלוונטי ומדוייק עבורו.