עסקים רבים נוטים לחשוב שברגע שהם מפרסמים באינטרנט, בזה למעשה נגמר הסיפור מבחינת מאמצי השיווק שלהם. יש להם מנהל מדיה חברתית, מנהל קמפיינים ומקדם אתרים. מבחינתם, כל אלו עושים את המקסימום כדי להביא למותג שלהם חשיפה, והם יכולים להתרכז ביום יום בעסק שלהם. מבחינת מאמצי השיווק הדיגיטליים הם בהחלט צודקים. מה שהם בהכרח מפספסים כשהם יוצאים מנקודת הנחה כזאת, זה שגם הם, יכולים לתרום לקידום העסק באינטרנט בעזרת מספר פעולות ממש פשוטות. כאלו שלא יצריכו אותם באופן אישי אפילו לפתוח את המחשב. כי בדיוק כמו שהדיגיטל מחזק את ״השטח״ ככה ״השטח״ יכול גם לחזק את הדיגיטל.

מכירים את הפוסטים האלו, שאחד מהחברים שלכם מעלה על איזה בעל מקצוע שעזר לו בטירוף ללא תמורה, או איך אותו בעל מקצוע הציל אותו מהונאה של מתחרים וכו׳? בדרך כלל הפוסטים האלו הופכים וויראלים, והתגובות נעות מ- איזה נשמה טהורה ל- לאחד כזה מגיע פרנסה בשפע איפה הוא ממוקם?

אז מעבר לזה שאנחנו תמיד נמליץ לכם להיות הכי שירותיים, המטרה בדוגמא הזו היא להמחיש את הכח והחשיפה שיש לפעולות מהשטח, ואיך הן מגדילות חשיפה ברשת (גם אם היא מצומצמת רק לחברים של לקוח אחד ספיצפי).

לקוחה מרוצה

אז מה אפשר לעשות

הגיע אליכם לקוח לעסק? קודם כל, תמריצו אותו לעשות צ׳ק אין כדי שכולם ידעו שהוא אצלכם. כל החברים שנחשפים לפוסטים שלו, ידעו שסחבק ביקר עכשיו בעסק של x. נכון, את רובם הגדול זה לא יעניין אבל לכם זאת חשיפה למותג שלכם בחינם. איך תתמרצו? תגידו לאותו לקוח שאם עכשיו הוא עושה צ׳ק אין, הוא מקבל צ׳ופר קטן כלשהו. (משהו סמלי שאתם יכולים לעמוד בו בקלות)

דרך נוספת ואפילו עוד יותר יעילה, היא לגרום ללקוח, לאחר שהוא כבר שילם ורכש אצלכם מוצר, להצטלם בתוך החנות, ורצוי אפילו אתכם. בקשו ממנו לתייג את שם העסק ולרשום כמה שהיה לו כיף וחוויית השירות היתה טובה. בשביל זה תצטרכו תמריץ קצת אחר. אל תתביישו לבקש מהלקוח לעלות תמונה, ותגידו לו שאם הוא עכשיו מפרגן לכם בפייסבוק (כי זה ממש חשוב לכם), אתם מפרגנים לו בחזרה עם איזה פינוק קטן מתוך העסק שלכם.

הדברים האלו, אולי נראים לכם במבט ראשון כדברים שטותיים שאין ממש צורך להתעכב עליהם, אבל אתם תופתעו לגלות כמה שזה יכול לעזור לכם. בסופו של יום, המלצה של גולש לאנשים שמכירים אותו באמת, יכולה להיות הרבה יותר אפקטיבית ולהביא לקוחות נוספים שירכשו אצלכם, מאשר עוד קמפיין מושקע.