אם אתם עוסקים בתחום, אז כבר מזמן גיליתם את ״הסוד״. אם אתם מנסים לקדם בכוחות עצמכם את הביזנס שלכם, או שאתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם הפרסום באינטרנט, המאמר הזה בהחלט יכול להיות רלוונטי עבורכם.

אין דבר יותר משכנע מלראות אושיית רשת ממליצה על מוצר מסויים, ולחשוב שאם הוא מעלה את זה לפרופיל האישי שלו בטוויטר, פייסבוק או אינסטגרם, כנראה שזה מוצר ממש שווה, כי הרי הוא עצמו ממליץ, ולא איזו פרסומת בטלויזיה.

אם אתם חושבים שכל אותם משפיעני רשת, כוכבי יו-טיוב או אינסטגרם מעלים תמונות שלהם, או המלצות על מוצרים שהם ״משתמשים״ בהם, כי הם באמת משתמשים בהם, אז כדאי שתשאירו את התמימות מחוץ לרשתות החברתיות. השילוב בין עסקים לבין משפיעני רשת, הוא שילוב מנצח ששני הצדדים מרוויחים בו. העסקים מצד אחד לא צריכים לשפוך עשרות או מאות אלפי שקלים על דקת פרסומת בטלויזיה שממילא אנשים מעבירים, ומשפיעני הרשת מרוויחים עוד כמה מאות, עשרות, ואלפי לירות נוספים כל חודש, בזכות כמות העוקבים הגדולה שיש להם ברשתות החברתיות. מעבר לפופולאריות, גם חשבון הבנק גודל. Win win.

דולרים

זה עובד ככה

נניח ויש משפיען רשת בתחום מסויים, בלוגר שכותב על תחום ספציפי, או דוגמנית שמעלה בעקביות תמונות שלה עם בגדי ים, ויש להם קהל עוקבים גדול, עסקים באותם התחומים יוצרים איתם קשר, ותמורת מתנות או תשלום, מבקשים מאותו המשפיען שיעלה תמונה שלו משתמש וממליץ על המוצר. כבדרך אגב כמובן. זה נעשה בצורה יחסית אותנטית, ולא מרגיש כמו פרסומת. הקהל שעוקב אחרי המשפיענים יוצא מנקודת הנחה שאם הם ממליצים המוצר שווה, וככה בעל העסק מרוויח חשיפה לקהל איכותי ורלוונטי וכמובן נהנה תנועה שמגדילה מכירות. משפיעני רשת כלליים יותר, יכולים לפרסם גם מגוון רחב של עסקים, שכן יש להם קהל עוקבים מגוון, מה שהופך אותם למכונה לייצור כסף.

הגדולים ביותר

כוכבים גדולים, כאלו שיש להם מיליוני עוקבים מרחבי העולם (קים וקיילי קרדשיאן, ג׳ניפר לופז, אמבר רוז ועוד) עושים יופי של השלמת הכנסה מפרסום מוצרים כאלו בשיטה שהיא כביכול לא פרסומת.

עד ממש לא מזמן השילוב הזה היה נראה מבטיח. אבל לאחרונה, מתחילה להתעורר מגמה בקרב גולשים שמרגישים שמרמים אותם והנושא זוכה ליותר ויותר כותרות שליליות. לכן, אנחנו שמים לב כי בזמן האחרון גם פייסבוק, וגם אינסטגרם, מנסים לכוון את משפיעני הרשת לחשוף מתי הפוסט שהם מעלים הוא פרסום ומתי לא. אם המגמה הזאת תמשיך ותחריף, והקהל יתחיל לעמוד על הרגליים, לא מן הנמנע שגוף ממשלתי (וכבר יש דיבור בארצות הברית שאותם משפיענים, נמצאים תחת זכוכית מגדלת) יחקקו חוק שפשוט יחייב את אותם מפורסמים לגילוי נאות.

אם היום הזה אכן יגיע, ולכל אותם פוסטים תתווסף תגית של תוכן ממומן, יצטרכו שוב המפרסמים למצוא את ביצת הזהב הבאה שתצליח לחשוף את התוכן שלהם בצורה שתרגיש אותנטית, כי הרי ברור לכולנו שלא משנה כמה הסלב שאנחנו עוקבים אחריו אהוב, ברגע שהוא מעלה מוצר שהוא כביכול משתמש בו אבל מודה שזאת פרסומת, ההתלהבות שלנו מלרכוש את אותו מוצר תרד.

האם אנחנו בדרך למהפכה בכל הקשור ליחס של פרסום באמצעות משפיענים? ימים יגידו.