מכירים את זה שאתם רושמים פיצה האט חיפה בחיפוש בגוגל במטרה שתוצאות החיפוש שיחזרו אליכם יכילו את הטלפון או הכתובת של הסניף הרלוונטי לכם, ובמקום זה מה שקופץ כתוצאה ראשונה זה בכלל פיצה דומינוס? (מדובר בדוגמא להמחשה, לא בטענה שדומינוס מפרסמים על פיצה האט).

לצרכן הרגיל, כנראה שזה פחות יפריע, והאמת? יש גם סבירות גבוהה שהוא יקליק על המודעה ויחייג באמת לדומינוס כי זה כבר נגיש לו. אבל לעסק עצמו שעכשיו הפסיד לקוח? זה מעצבן. אוי כמה שזה מעצבן. אחת משיטות הטירגוט הנפוצות שקיימות, במיוחד אם מדובר בעסק בעל שם ונוכחות מרשימה בתחום בו הוא פועל, היא שיטת טירגוט שם המותג.

נניח ואתם אימפריה בתחום הנעליים, ומחפשים את שם העסק שלכם באופן ספציפי, במקום שהמתחרה יריב אתכם ועם עסקים נוספים על מילת המפתח נעליים לגברים, הוא "קונה" את שם המותג שלכם, וככה כל פעם שמישהו מחפש אתכם ספציפית, הוא רואה את המתחרים שלכם. ומשם הדרך לרכוש מהם הופכת קצרה מאוד.

אז מעבר לעובדה שאתם צריכים להרגיש מוחמאים שאתם מספיק חשובים בשביל שהמתחרים יעשו את זה, הנה מספר מהלכים שאתם יכולים לעשות בעצמכם. בשביל להחזיר מלחמה

יוצאים לקרב

טרגטו את עצמכם

אף על פי שאתם מופיעים כתוצאה ראשונה באורגני שמחפשים אתכם, ברגע שמתחרה מתלבש לכם על שם העסק, כדאי להחזיר מלחמה. נכון, זה יעלה כמה שקלים, אבל סביר להניח שציון האיכות שלכם יהיה גבוה יותר, כי אחרי הכל אתם המותג, ועם התקציב הנמוך, אתם תשתלטו מהר מאוד על התוצאה הראשונה כשיחפשו את השם שלכם. גם ממומן וגם באורגני. פשוט פתחו קבוצת מודעות שסובבת סביב שם המותג שלכם.

עין תחת עין

מילת מפתח תחת מילת מפתח. המתחרים מטרגטים את השם שלכם? תרגטו את השם שלהם. נשמע קטנוני, אבל ברגע שהם יבינו ששניים יכולים לשחק את המשחק הזה, בכלל לא בטוח שהם ירצו להמשיך להראות למי יש גדול יותר (כלומר תקציב גדול יותר כן?)

חייל בקרב

תפנו אליהם

נכון, זאת די ירייה באפילה, ואם הם ממש בקטע של מלחמה, יכול להיות שהם אפילו יגיבו בזלזול. מבחינה חוקית מותר להם לעשות את זה ככה שאין לכם איזשהו קייס כאן, אבל אתם יכולים להסביר בנימוס, שאם הם לא יפסיקו עם זה, אתם תיאלצו לממש את הסעיף השני, מה שיגרום גם להם וגם לכם, הוצאות מיותרות מבחינה כלכלית ושלא כדאי לשניכם להכנס לפינה הזאת. מי יודע אולי תופתעו.

שרפו להם תקציב

האמת? זאת שיטה ממש בזויה. אבל אם כלום לא עוזר והם פוגעים בכם עם הפרסום שלהם. נסו לבזבז להם קליקים. אנחנו לא ממליצים על זה, בעיקר כי זאת השיטה הכי מלוכלכת שקיימת, אבל בזמנים קשים נוקטים באמצעים קשים.

ואם אתם לא תשנו טוב בלילה בגלל השיטה האחרונה, וכל שאר הדברים לא עובדים, נשאר לכם דבר אחד לעשות.

תשלימו עם המצב

מעצבן, מתסכל, אבל לפעמים כל שנשאר לעשות (במידה ואין לכם תקציב להחזיר להם), זה לבלוע את הגלולה המרה ולקוות שהקליקים שלהם מתבזבזים על קהל לא רלוונטי.

מבחינה חוקית, כל עוד במודעות שלהם הם לא משתמשים בשם שלכם או מתחזים אליכם, אין לכם ממש מה לעשות עם זה. מותר להם לטרגט את שם העסק שלכם אבל אסור להם לכתוב אותו במודעה שלהם. כל עוד הם לא עוברים על החוקים, הם יכולים לרכב על השם שלכם במילות המפתח. אתם צריכים לעקוב אחרי העניין הזה ולהיות עם יד על הדופק ולחכות למעידה שלהם.