מתחזקים חשבון אינסטגרם עסקי שלא מצליח לגדול? כן, תחושה מוכרת וידועה. קשה להגדיל את רשימת העוקבים בחשבון אינסטגרם, ועוד יותר קשה לעשות את זה עם קהל עוקבים שבאמת יהיה רלוונטי לעסק שלכם. הרי לתחזק חשבון עם עשרות אלפי עוקבים מהפיליפינים, שלא מגיבים ולא יוצרים שום אינטראקציה עם התכנים שלכם, כנראה לא ממש יעשה את העבודה. ההבדל העיקרי בין פייסבוק לאינסטגרם, בכל הקשור להשגת לייקים ועוקבים חדשים, הוא שבאינסטגרם, העבודה יותר סזיפית, בעוד בפייסבוק, יש לנו אפשרויות שונות לקמפיינים שיכולים לעזור לנו להשיג לייקים חדשים לעמוד.

באינסטוש צריך ״לעבוד עם הידיים״, לכן, אם קהל היעד שלכם אכן נמצא באינסטגרם ואתם רוצים להרחיב את הפעילות שם, הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם לגדול.

  1. תשתמשו בכל האשטאגים שיש לכם-

    אין לכם מושג כמה שזה חשוב. לא פעם יצא לנו לשמוע שזה מכער את הפוסט, או נראה קצת מתחנן. זה לא. זה בסדר, וזאת השפה באינסטגרם. רוצים שזה יראה פחות ״מכוער״? במקום להעלות את כל האשטגים שאתם רוצים יחד עם התמונה, פרסמו אותה, ואז תגיבו לעצמכם בתגובה הראשונה את כל ההאשטגים. ככה גם לא ממש יראו אותם, ועדיין, הם יעשו את העבודה ויעזרו לכם לחשיפה. אינסטגרם מאפשרת לכם 30 האשטגים. נצלו את כולם, א-ב-ל, אל תזרקו סתם האשטגים רנדומליים. תקדישו זמן, בצעו מחקר מה מתאים לעסק שלכם ותייגו.

  2. תיצרו אינטרקציה-

    בעבר היתה מעין טקטיקה כזו, של להיכנס להאשטגים, למצוא אנשים שאתם רוצים שיעקבו אחריכם ואז לעשות להם לייק לאחת התמונות שלהם, או להגיב להם באיזה ״וואו פוסט מגניב״ או איזה אימוג׳י מחייך. הפסיכולוגיה מאחורי זה, היא שככה הם יראו שאתם מתעניינים בהם, ויש סבירות שיחליטו לעקוב אחריכם. כמו כל דבר, גם השיטה הזאת כבר הפכה שקופה מאוד, ואותם אנשים מבינים שאתם לא באמת מתעניינים בתוכן שלהם, אלא רק רוצים להמיר אותם לעוקב, לכן הם לא יטרחו להסתכל לכיוון שלכם. איך כן תשיגו את תשומת הלב שלהם? תקדישו זמן להגיב תגובה אמיתית, שמדברת על הפוסט. ראיתם שמישהו העלה תמונה שלו קורא ספר? בתגובות תשאלו אותו, אם הוא באמת ממליץ על הספר, או האם הוא קרא את הספר השני של אותו סופר? תיצרו אינטראקציה, שיבין שיש מישהו מאחורי הדברים שמדבר איתו, ולא עוד כוונה לסחוט עוקבים.

    טלפון ואינסטגרם פתוח עליו

  3. תנסו לעורר אינטראקציה-

    בניגוד לסעיף הקודם, בו אתם ניגשים לפרופילים של משתמשים ומנסים לפתח איתם שיחה, כאן הכוונה היא לכך שבפוסטים שאתם מעלים, תסיימו עם הנעה לפעולה כלשהי. לא ברמת המכירות, אלא ברמת האינטראקציה. למשל העליתם תמונה שקשורה לעסק שלכם? נניח מכנס יוגה, תכתבו כמה מילים ותסיימו בשאלה פתוחה לגולשים. מה סוג היוגה שאתם הכי אוהבים? מה אתם מעדיפים יוגה או פילאטיס? תנסו לגרום לגולשים שעכשיו יחשפו לתוכן שלכם, להגיב לכם. זה יגדיל את הסיכויים שהם ירצו להפוך לעוקבים.