תוכן אינטראקטיבי, הוא אחד מהדרכים המהנות והטובות ביותר לייצר חשיפה, ויראליות ותנועה לעסק שלכם. תהיו בטוחים שגם אתם נחשפתם לתוכן שכזה בעבר ויותר מזה, תהיו בטוחים שגם לקחתם מתישהו, חלק פעיל בתוכן אינטראקטיבי שמטרתו היתה פרסומית לחלוטין. היופי שבתכנים אלו, הוא שמבחינת הגולש מדובר בכמה דקות של העברת הזמן בכיף, כשלמעשה באינטרנט כמו באינטרנט, הכיף הזה, מבחינת יוצרי אותו התוכן, אמור להעביר אתכם חוויה קלילה שבסיומה, תרצו עוד. העוד הזה כבר יניע אתכם להרשם לרשימת תפוצה. אתם תהפכו לליד חם, ובגלל שסך הכל היה לכם כיף בתהליך עצמו, גם יש סיכוי שתהפכו ללקוחות משלמים.

אז מה זה תוכן אינטראקטיבי?

הכוונה היא לתוכן שגורם לכם לייצר איתו אינטראקציה. למעשה יש ביניכם תקשורת פעילה דו כיוונית. כלומר, יש שאלה, אתם עונים לה, לאחר מכן יש תמונה ואתם בוחרים תשובה וכן הלאה וכן הלאה עד שלבסוף אתם מקבלים תוצאה מסוימת. נפשט את זה אף יותר. מכירים את כל השאלונים האלו, של נחשו של מי העיניים האלו, או בוא נראה עד כמה אתה מכיר את ליגת האלופות? יפה אלו הם שאלונים אינטראקטיביים. לכל שאלון שכזה יש מטרה אחרת. במקרים מסוימים השאלון יסתיים בבקשה להצטרפות לרשימת התפוצה, במקרה אחר תישאלו אם אתם רוצים לקנות מנוי, או קורס, ובמקרים אחרים, המטרה היא להביא אתכם לאתר בשביל לשדר הנה גוגל, יש לי מלא טראפיק באתר תקדם אותי. לכל שאלון שכזה יש אג׳נדה, והיופי בהם הוא שלרוב לקהל אין מושג, והם לוקחים חלק בשאלונים האלו בשביל הכיף והסחת הדעת שלהם לכמה רגעים, וגם אם הם כן מודעים לאג׳נדה, כנראה שזה לא ממש מפריע להם, כי הם עדיין עוברים אינטראקציה מענה שמספקת להם צורך מסויים. (למשל לדעת עד כמה הם יודעים יותר מחברים שלהם בתחום כלשהו)

אז אם אתם מתכננים להכין תוכן אינטראקטיבי הנה דוגמאות לדברים שאתם יכולים לעשות

מקלדת עם לחצן של בוחן

שאלוני הערכה

גולשים אוהבים לקחת חלק בשאלוני הערכה עצמית שכאלו. שאלונים ששואלים האם אתם יותר חכמים מבני 10, האם יש לכם איי.קיו גבוהה, האם אתם יכולים לראות דברים שרוב האנשים לא מצליחים לראות?

בד״כ אנשים יגידו לההה, זה לא רציני אבל כשהיו להם כמה דקות לבד, הם ישבו ויעשו את השאלון הזה יותר מזה, אם תצא להם תוצאה שתחזק להם את האגו, הם גם ישמחו לשתף את השאלון הזה בפייסבוק, מה שיביא לכם עוד חשיפה ועוד גולשים שיקחו חלק.

בחן את עצמך

סוג נוסף של תוכן כזה שגולשים מאוד אוהבים לקחת בו חלק, הוא בחינת הידע העצמי שלהם בנושאים ספציפיים. עד כמה אתה מבין בכדורגל, כמה סרטים של טרנטינו תצליח לזהות וכדומה. כמובן שהחכמה היא לבנות שאלון שיהיה קשור גם לעסק שלכם, ככה שאם אתם פירמה של עורכי דין, לא ממש יהיה קשור אם תפרסמו שאלון של עד כמה אתם מבינים בגרעינים נכון?

בסיום כל שאלון חשוב שתהיה הפנייה להמשך פעילות, כל עסק כמובן לפי המטרות שלו. שאלונים שבנויים טוב, ומספקים את אותה חוויה מהנה לגולש, יכולים להגדיל את החשיפה למותג ולייצר עבורכם המון תנועה שתתורגם למכירות. חשוב להכין את השאלון בצורה ויזואלית, חכמה ומעניינת. יצירת שאלון רק בשביל לסמן וי, לא תעשה את העבודה. אם אתם מתכוונים לנסות שאלון כזה, מלאו בעצמכם כמה שאלונים לפני, כדי שתוכלו ללמוד מה עובד, מה מגרה אתכם ואיך השאלון מסתיים וכיצד הוא מניע לפעולה בהמשך.