אם שכרתם את שירותיהם של מנהלי מדי חברתית, בין אם מדובר בפרילנסרים או בסוכנות דיגיטל, אתם בוודאי רוצים לראות שהם עובדים ועושים את כל מה שצריך בשביל שתצליחו נכון? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להבין לעומק אם העבודה שנעשית עבורכם היא איכותית או שאתם עוד ריטיינר שהוא על הדרך.

פוסטים-

נכון, הבסיס של כל הפעילות בעמוד העסקי שלכם, זה פוסטים, אותם מנהל המדיה חברתית אמור להכין עבורכם. לא חסרים עסקים שבגלל חוסר הבנה של המדיה או בגלל מחסור בזמן, אפילו לא טורחים להכנס לעמוד שלהם ולראות את התוכן שעולה שם. הם יוצאים מנקודת הנחה שהם משלמים לאיש מקצוע אז הכל טיפ טופ.

ואז, פתאום נחה עליהם המוזה, הם נכנסים לעמוד ורואים פוסטים חיוורים, משעממים, טקסט וסתם תמונה שלא באמת אומרים כלום. על מנת שפוסט יצליח לעורר עניין אצל הגולש, צריכים להתרחש מספר תהליכים. הפוסט עצמו צריך להיות כתוב בצורה טובה, מעניינת, ויזואלית, ומעוררת רגש כלשהו אצל הגולש. כנסו בעצמכם לראות כיצד הפוסטים עולים. אם באמת מושקעת בהם מחשבה ויש תהליך, או שהם עולים בצורה של קופי פייסט מהרעיון שאתם הבאתם למנהל הדיגיטל שלכם.

מחשבים עם פוסט פייסבוק

קהל-

יש סבירות גבוהה שמנהל העמוד יגיד לכם שהחשיפה האורגנית היא לא מה שהיתה, והיום לפחות, את מרבית הפוסטים כדאי לקדם בסכום מסויים על מנת להגביר את החשיפה. נכון. אין ספק שפוסט חזק שהופך ויראלי יכול לקרוע את הרשת גם מבלי שישימו עליו שקל, אבל כמה כאלו כבר יהיו לכם? לכן באמת עדיף לחזק את הפוסטים בקידום ממומן. א-ב-ל, גם כאן כדאי שתקפידו כיצד מתבצעת העבודה. יש שתי דרכים לקדם פוסט. אחת ישירות דרך העמוד, בעזרת הכפתור הידוע לשמצה boost post, והאופציה השניה והעדיפה היא דרך מנהל המודעות. נגיד את זה ככה, בוסט פוסט יביא אינטראקציה ברוב המקרים, מקהל הרבה פחות איכותי וזאת גם שיטה שהיא יותר זבנג וגמרנו. מצד שני קידום דרך מנהל המודעות מאפשר הרבה יותר אופציות להגיע לקהל הרלוונטי. אם אתם רואים שאתם מתחילים לקבל לייקים מכל מיני פרופילים שלא בדיוק נמנים עם קהל היעד שלכם, כדאי שתשאלו את מנהל הדיגיטל שלכם, כיצד הוא קידם את הפוסט. בחפיף או בצורה שדורשת השקעה.

מגמות-

בעמוד הפייסבוק יש אין ספור כלים שיכולים להצביע על מגמות שונות שמתרחשות כל הזמן. בקשו דוח חודשי שמראה את רמת החשיפה מחודש לחודש, התעניינו במגמות צמיחה בין אם זה בכמות האינטראקציה עם הפוסטים או בכמות הלייקים (הרלוונטיים) בעמוד.

מסקנות להמשך-

היתרון שיש לנו בפייסבוק כמנהלי עמודים, הוא להוציא אין ספור נתונים שחשובים לנו, לנתח אותם ולהפיק מהם תובנות להמשך. בקשו לשמוע ממנהל העמוד שלכם, כיצד על סמך הנתונים שהוא אסף במהלך החודש הוא מתכוון להמשיך. מה לחזק? על מה לוותר? וכיצד הוא רואה את החודש הקרוב.

זאת לא חכמה לקחת מנהל מדיה חברתית שכל מה שהוא עושה זה לפרסם 10 פוסטים בחודש. על מנת שהעמוד יהיה יעיל ויממש את המטרה שלו שהיא חשיפה לעסק ולמותג שלכם, מנהל המדיה צריך לעבוד. בניגוד ל-seo, בפייסבוק הרבה יותר קל לראות תהליכים שמתבצעים. בדקו גם אתם בעצמכם שהעמוד מטופל, שיש מענה לתגובות ושהקהל הוא אכן רלוונטי. הרי אתם לא רוצים שמנהל המדיה שלכם יגיד לכם ״הגדלתי ב-1000 איש את העמוד״ כשבפועל כולם מגיעים ממדינות זרות נכון?