הקידמה הטכנולוגית ללא ספק מייצרת לחברות ולעסקים קטנים אינספור הזדמנויות להתפתח, להתייעל, וכמובן גם לחשוף את השירותים או המוצרים שהם מספקים, לקהל יעד רחב יותר ומגוון יותר. בפני חברות הזנק (מכאן ואילך נשתמש בביטוי השגור סטארטאפים) עומדות לא מעט אפשרויות להגיע אל קהל היעד שלהם וליידע אותו על קיומה של החברה: מפרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם, דרך קידום ממומן בגוגל, פרסום כתבות יחסי ציבור במגזינים רלוונטיים, פרסום בפלטפורמות להמלצות תוכן, ועד לקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש השונים.

על פניו, נדמה כי לחברת סטארטאפ, שאחד האתגרים העיקריים איתו היא מתמודדת הוא ניהול התקציב והתזרים בעסק, אין טעם להשקיע באפיק קידום אתרים אורגני. מדובר בתהליך ממושך, שדורש לא מעט מיומנות, ידע והבנה של סביבת התחרות, ואשר התוצאות בו אינן מובטחות. כמו כן, תהליך קידום אתרים אורגני הוא תהליך שכפוף לשינויים ועדכונים שמבצעים מנועי החיפוש השונים באלגוריתם החיפוש שלהם, לטרנדים משתנים בחיפושים שמבצעים גולשים וכן בפעולות המבוצעות על ידי המתחרים הישירים והעקיפים של החברה. 

עם זאת, כאשר תהליך קידום האתרים האורגני מבוצע בצורה מדודה, שקולה ונכונה, יש בו לא מעט יתרונות שסטארטאפים יוכלו ליהנות מהם באופן מיוחד. אז מדוע כדאי לסטארטאפים להשקיע בתהליך קידום אתרים?

תהליך SEO הוא תהליך ממושך

כפי שציינו בפתיח של הדברים, תהליך קידום אתרים הוא תהליך ממושך. אם לחברת הסטארטאפ יש חזון אמיתי ותוכניות ארוכות טווח, הרי שהזמן המתאים ביותר להתניע את תהליך הקידום הוא ממש עכשיו. לא יהיה זה נכון להתחיל את התהליך המורכב הזה רק כאשר החברה תצליח לעשות את הרושם הראשוני על קבוצת הלקוחות או המשקיעם הראשונה, משום שבדרך כלל, יהיה מדובר בשלב מאוחר מידי.

שיפור הסמכות והאמינות והאפשרות לנהל משא ומתן מנקודת התחלה חזקה יותר

היתרון השני שיכול תהליך קידום אתרים אורגני להעניק לסטארטאפים הוא יכולת מיקוח עתידית טובה יותר. מדוע? משום שקידום אורגני הוא מרכיב חשוב ביצירת סמכות דיגיטלית לעסק. כאשר לקוחות שמחפשים אחר ביטויים רלוונטים עבורם נתקלים באתר החברה כחלק מן התוצאות הטבעיות המוצגות להם שמנוע החיפוש, הם מביעים מידה גדולה יותר של אמון באותה חברה. אמון כזה, הוא הבסיס ליצירת התקשרות עתידית עם כל משקיע וכל לקוח פוטנציאלי.

היקפי השימוש הגדלים והולכים בדיגיטל

בשנים האחרונות ובפרט בחודשים שלאחר התפרצות משבר הקורונה, יותר ויותר אנשים בוחרים לעשות שימוש בזירה הדיגיטלית כזירת הקניות העיקרית שלהם. הסיבות הן רבות ומגוונות: חלק מן האנשים חוששים עדיין להסתובב בציבור על רקע התפרצות המגפה, ואחרים גילו שכך הרבה יותר נוח להם לבצע את הקניות הנדרשות להם. תהיה הסיבה אשר תהיה, המגמה היא ברורה למדי: תנועה ערה של גולשים אשר מצביעים ברגליים ועוברים לקנות אונליין. המגמה הזאת מאפיינת, כמובן, לא רק את השוק הקמעונאי אלא גם את השוק העסקי. זאת הסיבה, שגם לסטארטאפים כדאי יהיה להיות בזירה האקטואלית והרלוונטית ביותר.

בטווח הארוך מדובר בתהליך אפקטיבי בראיית עלות תועלת

תחת ההנחה שחברת הסטארטאפ כאן כדי להישאר, הרי שבטווח הארוך, למרות העלויות הראשוניות הגדולות באופן יחסי, קידום אורגני של הנכסים הדיגיטליים של החברה הוא תהליך משתלם הרבה יותר מהיבט עלות תועלת. חשוב יהיה לזכור, שתהליך קידום אורגני גם מייצר נכס דיגיטלי עבור החברה, ומזרים אליה גולשים ולקוחות בלי הצורך לשלם באופן ייעודי עבור כל ביקור של גולש.

שיפור הביצועים גם עבור ביטויי חיפוש שונים מאלו שהחברה התמקדה בהם

לקידום אתרים אורגני, בשונה מערוצים אחרים, ישנם יתרונות רבים מבחינת פוטנציאל החשיפה לקהל היעד. בעוד שקמפיין ממומן הוא בדרך כלל ממוקד במספר מצומצם של מילות מפתח שבעקבות חיפוש שלהן מגיעים הגולשים לאתר החברה, הרי שבתהליך קידום אתרים אורגני יכול בית העסק ליהנות מתנועה מגוונת ומשלימה של גולשים שחיפשו ביטויים שונים שמנוע החיפוש חשב שיקבלו מענה באתר החברה. לתצורת העבודה הזאת יש יתרון עצום מבחינת החברה, משום שכך היא מגלה מה באמת מחפשים הגולשים המגיעים אליה, וכיצד היא יכולה, באמצעות אסטרטגיית תוכן מתוכננת ומוקפדת, לתת להם מענה הולם.

שיפור הביצועים גם במנועי חיפוש אחרים

כאשר חברת סטארטאפ משקיעה משאבים לצורך קידום אורגני של עמודי האתר שלה במנוע חיפוש אחד, היא יכולה ליהנות גם מתנועה שתגיע ממנועי חיפוש אחרים, שנסמכים על פרמטרים דומים. למעשה, ההשקעה של החברה מייצרת לה במקרה זה נכס דיגיטלי שמותאם למנועי חיפוש שונים והופך להיות רלוונטי עבור סוגי שימושים שונים.

הגנה מסוימת מפני מניפולציות של מתחרים וסקרנים

אחד האתגרים המשמעותיים איתם נאלצים להתמודד עסקים הפועלים בתצורה של קידום ממומן, בטח ובטח בתחומים שהם תחרותיים למדי, הוא הקלקות של מתחרים וסקרנים על תוצאות החיפוש הממומנות המובילות לאתר העסק. בתצורה זו, מצליחים אותם גורמים עויינים להשיג הישג כפול: הרחקת גולשים רלוונטים מתוצאות החיפוש האלו, ובזבוז תקציב הפרסום של החברה שעומדת מאחורי המודעות.

בתהליך קידום אורגני, קשה הרבה יותר לפגוע בחברה שפועלת בצורה סדורה, הדרגתית ושקולה. הדבר כמובן אפשרי, אולם דורש השקעה של לא מעט משאבים ובראיית עלות תועלת, לא בטוח שמשתלם לאותם9 גורמים עוינים.

קידום אורגני מסייע למיצוב של העסק

מעבר ליתרונות הקשורים בשיפור הסמכות של העסק בנישה שבה הוא פועל, תהליך קידום אורגני נכון יסייע גם למיצוב העסק בעולם הדיגיטל. העובדה שגולשים יכולים לאתר בקלות את האתר, ושהוא מופיע במקומות טובים בדפי תוצאות החיפוש, הופכת אותו למותג זכיר, ממוצב ורלוונטי.

קידום אורגני מסייע לשפר את חווית המשתמש באתר

כאשר חברה נפנית להשקעת משאבים בתהליך קידום אתרים אורגני עבור האתר שברשותה, היא מחויבת להקצות לא מעט מן המשאבים האלו, לתכנון מוקפד של מסע הלקוח באתר. כתהליך בפני עצמו, יש כאן לא מעט יתרונות לחברה. שיפור המבנה של האתר, שילוב קישורים פנימיים אשר מקלים באופן משמעותי על הניווט, התאמת האתר לתצוגה במכשירי מובייל, שמירה על תוכן מקורי ולא משוכפל, שיפור תגי המטא באתר, טיוב היררכית הכותרות באתר, הגדלת משך השהיה של גולשים באתר באמצעות וידאו או תמונות מושקעות, הקטנת שיעור הנטישה – כל אלו מרכיבים חשובים שאמנם נועדו לייצר תוצאות טובות יותר לתהליך הקידום האורגני, אולם במקביל הם מסייעים לשיפור משמעותי של חווית השימוש של גולשים באתר.

קידום אורגני מייצר תנועה איכותית יותר לאתר

כל מי שעוסק בתחום השיווק הדיגיטלי מבין שבסופו של דבר האיכות מנצחת את הכמות. לעיתים, מספר בודד של לידים איכותיים מאוד, עדיף בהרבה על לידים קרים רבים ולא ממוקדים. בתהליך קידום אורגני מצליח בית העסק שפועל לשיפור הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש השונים לייצר תנועה איכותית יותר לאתר, כזו שהאמון שהיא נותנת במי שעומד מאחורי האתר הוא גבוה יותר.

תנועה איכותית לאתר עוזרת לעסק פעמיים: ראשית, משום שהיא בשלה יותר לבצע התקשרות מול בית העסק. שנית, משום שהיא מאפשרת הקצאת משאבים מעטים יותר לצורך שכנוע, הסברה, תמיכה, או מתן מידע – תהליכים נפוצים יותר בעבודה מול לידים שהם קרים יותר.