משקיעים בשיווק ביוטיוב? ולא, הכוונה היא לא להשתמש במערכת הפרסום של גוגל כדי לפרסם לפני הסרטונים של סטטיק ובן אל תבורי. הכוונה היא, שליטה על ערוץ יו טיוב עבור העסק שלכם, והפיכתו לזרוע נוספת באסטרטגיית השיווק שלכם.

מיליוני חיפושים

אם אתם עדיין לא יודעים, אז הגיע הזמן. יו טיוב הוא מנוע החיפוש מספר 2 בעולם, אחרי גוגל כמובן. כמות החיפושים שמתבצעת ביו טיוב מדי יום היא עצומה, ולכן חשוב מאוד שלעסק שלכם תהיה נוכחות גם בפלטפורמת הסרטונים מבית גוגל.

מה מפרסמים שם?

ברגע שיש לכם ערוץ יו טיוב, יש לכם למעשה עוד נכס דיגיטלי, בו אתם יכולים להזין תוכן. כמובן שכמו בכל פלטפורמה, צריך לדעת לדבר את השפה. לכן ביו טיוב, המטרה העיקרית שלהם, היא לצלם סרטונים הקשורים לעסק שלכם ולהעלות אותם לערוץ שלכם. אם אתם תוהים מה אתם יכולים לפרסם, תחשבו מה מעניין את הלקוחות שלכם. נניח שאתם עסק למוצרי תינוקות. אתם יכולים להכין סדרת מדריכים על המוצרים שיש לכם בחנות, לצלם ולעלות אותם. למשל, כיצד מקפלים ופותחים עגלה של חברה כזו או אחרת, או איך מתקינים כסא תינוק ברכב. תחשבו איזה שאלות אתם בדרך כלל נשאלים על ידי הלקוחות שלכם, ותצלמו את התשובות לשאלות אלו.

ערוץ יוטיוב

איך ימצאו אתכם?

כאן כבר כמובן דרושה עבודת אופטימיזציה. איך לכתוב את התיאור לסרטונים, באיזו כותרת ותגיות להשתמש כדי שיהיה קל יותר למצוא את התוכן שלכם ועוד. מן הסתם, אנשים לא יחפשו אתכם ספציפית, אלא סרטון שמדבר על הבעיה שלהם, ולכן כאשר עושים אופטימיזציה לסרטון, צריך להשתמש במילות מפתח שיעזרו לסרטון שלכם להופיע. הלקוח הפוטנציאלי כאמור, לא יחפש אתכם, אלא ירשום 'איך מתקינים כסא לתינוק ברכב'. המטרה שלכם היא להופיע כשהוא מחפש את שאילתת החיפוש הזאת.

מה זה נותן לי?

ברגע שיש לכם ערוץ פעיל שמציג סרטונים איכותיים, אתם בעצם ממצבים את עצמכם כמבינים בתחום שאתם נוגעים בו. אתם מעבירים לגולש תחושה שאתם יודעים על מה אתם מדברים וכדאי לסמוך עליכם. לכן, אם הוא ראה מספר סרטונים שלכם שנתנו לו ערך, יש סיכוי גדול שכשהוא יצטרך לרכוש משהו מתוך התחום שלכם, הוא יפנה אליכם, כי הצלחתם ליצור אצלו את התחושה שהוא כבר מכיר וסומך עליכם.

מיליוני משתמשים נמצאים ביו טיוב מדי יום. חלקם יכול להפוך ללקוחות שלכם. כדאי לכם להיות שם.