זה כבר מזמן לא סוד שפייסבוק דוחפת חזק לכיוון הוידאו. חזק מאוד. סרטונים ממומנים מקבלים עדיפות מאשר פוסטים או תמונות ממומנות, (שלא נדבר על לינקים חיצוניים) ושידורי הלייב הפכו לכלי שימושי למיליוני משתמשים. גם הצופים מבסוטים כי יש להם ערימות של תוכן שמעניין אותם בחינם, וגם האנשים שעולים לאוויר ונהנים מתשומת הלב. לנו כמשווקים, שימוש בפייסבוק לייב, יכול להיות מקפצת אינג׳ייגמנט מטורפת כל עוד, הכל נעשה כמו שצריך.

כיום, כשעמוד מתחיל לשדר לייב, האנשים אשר עוקבים אחריו מקבלים על כך התראה. לעתים, זה תופס את האנשים ביום העבודה, עם הילדים, או סתם לא במוד עכשיו לעצור הכל ולהצטרף לשידור. לכן, אם אתם עסק, ויש לכם אג׳נדה ספציפית שאתם רוצים לקדם, הדבר הנכון ביותר לעשות, הוא לא פתאום להופיע, אלא לתת התראה מראש.

אם יש לכם נושא מסויים שסביבו אתם ממקדים את הלייב שלכם, כמו אורח במשרדי החברה, סיור במקום בו אתם מייצרים את המוצרים שלכם, ניסיון לעשות שאלות ותשובות עם דמות בכירה מתוך הארגון שלכם, או דברים בסגנון הזה, אתם צריכים להכין את הגולשים שלכם מראש, שידעו שבתאריך כזה וכזה יעלה שידור חי.

מחשב עם לוח זמנים

הכריזו וקדמו את הלייב

הכינו פוסטים שיקדמו את האירוע, פתחו אפילו איבנט אם אתם מאמינים בכלי הזה, ובעיקר תדאגו שכולם ידעו שאתם עומדים לעלות לשידור. ככה אף אחד לא יהיה מופתע. נניח ויש לכם דף למכונות חריטה בלייזר ולעמוד יש מגוון רחב של אוהדים רלוונטים שצורכים את המוצרים שלכם, ונניח ויש לכם מוצר חדש שאתם רוצים למכור, אתם יכולים לפרסם כי בתאריך x תעבור בשידור חי, הדגמה מקיפה על המוצר, איך להשתמש בו וכיצד הוא יכול לתרום לכם. הקהל שלכם, ירצה לשמוע על המוצר החדש שיכול בהחלט להיות רלוונטי עבורו, וישמח לראות כיצד זה עובד.

טיפ חשוב- בניגוד לתפיסה שיש לנו לגבי סרטונים שיווקים, שהם צריכים להיות כמה שיותר חדים וקצרים שכן הגולשים מתעייפים מהר, בכל הקשור בלייב, הסרטונים צריכים להיות ארוכים יותר. הכוונה היא לא לאפוס מלחמתי של 6 שעות אבל ככל שהסרטון יהיה ארוך יותר, ככה יותר צופים יוכלו להצטרך אליו.

זכרו, עם שידור הלייב היה מוצלח, והתגובות שקיבלתם בהחלט עשו את העבודה וראיתם זינוק בכמות האינטרצקיות בעמוד, ואתם מרגישים כי הלייב יכול לעזור לכם למכור מוצר כזה או אחר, תשמחו לדעת שברגע שהוא נגמר, הוא יעלה לעמוד שלכם כמו כל פוסט רגיל, מה שיאפשר לכם לקדם אותו בתשלום אחר כך לקהל הרלוונטי מתוך מנהל המודעות.