מוכנים לנובמבר? כל החגים החשובים ומה תרצו לעשות כדי למכור (הרבה) יותר

נובמבר הוא חודש המכירות המשמעותי בכל העולם. בצפון אמריקה, בסין וגם אצלנו, חוגגים ימי קניות עם מבצעים והנחות. הקהל כבר מחכה ומצפה לראות מה החנויות יציעו לו וכבר מוכן עם הארנק. חגיגות הקניות מתקרבות ואתם רוצים להיות מוכנים לזה.

הכנו עבורכם את רשימת חגי הקניות בנובמבר, טיפים והמלצות כיצד להתכונן ומה לעשות שגם אתם, כעסקים, תיהנו מהחגיגה ותגדילו את המכירות.

שופינג IL 10-11.11

שופינג איי אל (IL) נכנס לחיינו בשנת 2014 והוא שייך לנו, הישראלים. גוגל ישראל בשיתוף משרד הכלכלה והתעשיה אחראיים לקונספט והתאריך נבחר בתחילת נובמבר במטרה לתת פור על חגי הקניות בחו"ל. הקהל הישראלי אימץ את החגיגה ובשנת 2019 הדבר התבטא בסכום הוצאות של 100 מיליון שקלים.

שופינג IL הוא הזדמנות לכל העסקים להרוויח מהפעילות הדיגיטלית כשאין קטגוריה שלא מתאימה לחג. מוצרי טכנולוגיה ומחשבים, אופנה, צעצועי תינוקות וילדים, כלי בית, זה הזמן להציע מבצעים, לפרסם ולעשות זאת לפני שהחנויות בחו"ל עושות זאת.

חג הרווקים הסיני 11.11

מקורו של חג הרווקים הסיני מגיע דווקא ממקום של אלו שלא הצליחו למצוא זוגיות, אך במקום להמשיך ולהתלונן על כך שהם לא מוצאים את בת הזוג המושלמת, יוזמה של סטודנטים הייתה דווקא לציין זאת כחגיגה. עליבאבא זיהתה את הפוטנציאל המסחרי והפכה את היום לעוד חגיגת מכירות.

הסינים מחכים לחג הרווקים כדי לפתוח את הארנק והם לא היחידים. עליבאבא כבר מזמן לא היחידה שמציעה מבצעים והנחות והתוצאה היא שבירה של שיא המכירות לא רק בסין אלא בכל העולם. על אף שהחגיגה נועדה במקור לרווקים, כל הקטגוריות נהנות ממנה ובתוך כך מוצרי טקסטיל, גאדג'טים, מחשבים, צעצועים ואפילו מוצרי תינוקות. אגב, בשנת 2019 הוציאו ברחבי העולם ביום זה יותר מ-38 מיליארד דולר.

בלאק פריידי 26.11

קל למצוא בארכיון תמונות וסרטונים יוצאי דופן מהבלאק פריידי. זה החג שהאמריקאים מחכים לו, אבל ממש. במשך שנים התרגלו האמריקאים לסוף שבוע של הנחות מטורפות והיו מוכנים לעמוד בתור מהלילה שלפני רק כדי להיכנס לחנות ראשונים. לאורך השנים ביום זה נהגו החנויות להציע סחורה בהנחות ענק והדבר הוביל לא פעם לאלימות של ממש בין קונים שניסו לתפוס את אותו מוצר.

בשנים האחרונות האינטרנט נכנס לתמונה והחנויות הפיזיות כבר פחות מוצפות (אם כי הן עדיין מלאות). הבלאק פריידי הוא יריית הפתיחה לתקופת השופינג בצפון אמריקה אשר מסתיימת לקראת ה"בוקסינג דיי" בו נפתחות מתנות חג המולד. מזה שנים שגם ישראל לוקחת חלק בחגיגה והדבר מתבטא הן בחנויות הפיזיות ובוודאי בחנויות הדיגיטליות. אין זה משנה באיזה תחום החנות שלכם, בסוף השבוע הזה אתם יכולים להרוויח ובגדול.

סייבר מאנדי 29.11

החג האחרון של חודש נובמבר (עד שימציאו חג נוסף) הוא סייבר מאנדיי והוא מתקיים ביום שני שלאחר חג ההודיה האמריקאי. החג מזכיר במידה מסוימת את הבלאק פריידי, רק בהבדל אחד, הוא מתקיים ברשת. בעבר, חג זה התמקד בעיקר במבצעים על תוכנות וחומרה טכנולוגית. היום המבצעים חוצים את כל הקטגוריות כשהפעילות העיקרית היא באינטרנט.

בשנת 2019 מכירות האונליין ביום זה חצו את רף ה-9 מיליארד דולר וכל זאת ברכישה באינטרנט בלבד. כל החנויות הצטרפו לחגיגה וכמובן שאמזון לא פספסה את ההזדמנות וגם היא מתחרה על ארנקו של הלקוח. בשנים האחרונות כי בחלק מהמקרים, חגיגות סייבר מאנדיי הן המשך ישיר לבלאק פריידי ותקופת המבצעים פשוט מתארכת.

היו מוכנים – החורף מגיע

במשחקי הכס אמרו "Be prepared winter is coming" וזה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. רשימת הפעולות שלפניכם נועדה לעזור לכם להתכונן, כבר עכשיו, לחודש הכי מכירתי בשנה.

1.      רשמו לפניכם את התאריכים החשובים

אוקי, הפעולה הראשונה שנשמעת הפשוטה ביותר היא להכניס את כל התאריכים החשובים ליומן. זה בוודאי נשמע קל וישים, רק שימו לב שאתם רוצים להכין תוכנית עבודה ולציין ביומן אילו פעולות תבצעו באיזה זמן.

בין היתר יתכן שתצטרכו להזמין מלאי נוסף, ליצור קשר עם חברת ההובלות לבחינת הגדלת השירות, לסדר את לוח העבודה כך שהעובדים שלכם יוכלו לתת שירות מהיר. בתקופה זו תרצו להיות פנויים מעיסוקים שונים ולהתמקד בשיווק, פרסום ומכירות. 

2.      קבלו החלטות פיננסיות

הדרך הלא נכונה לנהל את מבצעי נובמבר היא לשלוף מהמותן. הדרך הנכונה היא ליצור מטרות, יעדים ולהפעיל שיקול דעת כלכלי נכון. אתם רוצים למכור יותר אבל גם להרוויח יותר. זה הזמן לבחון האם יש מלאי שאתם רוצים להיפטר ממנו או האם יש שירות שתרצו לקדם.

עכשיו זה גם הזמן לקבל החלטות בנוגע להוצאות לקראת חודש נובמבר ובכלל זה בעבור פרסום ממומן והכנת או שיפור תשתית מכירות אינטרנטית. המטרה של הפרסום היא להגדיל את ההכנסות ולא את ההוצאות, אך לצורך כך תצטרכו להגדיר תקציב פרסום ורצוי שתעשו זאת מראש.

3.      דאגו למלאי

אתם יודעים מה אתם רוצים למכור וזו יכולה להיות סחורה שיושבת אצלכם זמן רב, סחורה שהשגתם במחיר זול, סחורה שהתחרות עליה גבוהה או אולי שירות שאתם מספקים. כך או אחרת, תרצו שיהיה לכם מה למכור ובהתאם לקבוע מראש את תמהיל המבצעים שלכם.

שימו לב, גם אם אתם מתכוונים למכור שירות מסוים, אתם צריכים להיות זמינים לספק אותו. תכנון נכון של המבצעים יוביל אתכם גם למכור יותר, גם להרוויח יותר וגם לתת שירות טוב יותר.

4.      בחנו את ביצועי האתר

אוקי, תמיד כדאי לוודא שהאתר עובד כמו שצריך, אך הדבר נכון עוד יותר לקראת פרסום. אתם רוצים לוודא שהפלטפורמה הדיגיטלית שלכם עובדת כמו שצריך ואם צריך לבצע ריענון לאתר. בין היתר חשוב לבדוק את תהליך הרכישה, לבדוק שהאתר ידידותי ללקוח ושהוא עובד במהירות.

אם צריך, אפשר לבנות ולכתוב דפי נחיתה שיהיו מיועדים במיוחד למבצע. אפשר לפתוח קטגוריות מוצרים חדשות וכמובן, ליצור רובריקה למבצעים השונים של נובמבר. כל האתר יכול לקבל צבעים ונראות חגיגית, כל עוד לא נזכרים לעשות זאת ברגע האחרון.

5.      וודאו שהאתר שלכם ידידותי לסלולר

מעל למחצית מנתוני הגלישה מגיעים מהמכשירים הסלולריים. זה אולי נשמע מובן מאיליו, אך גם בשנת 2021 ישנם יותר מדי אתרים שלא מתאימים למכירות דרך המכשיר הנייד. חשוב לוודא כי תהליך הקניה יהיה פשוט ושהכפתורים יהיו נוחים ללחיצה.

התאמת האתר לגלישה סלולרית חשובה לצורך המרת הגולשים והיא יכולה להשפיע על קידום האתר מבחינת SEO. פעולה זו משתלמת באופן כללי ותניב פירות גם לאחר שמבצעי חודש נובמבר יסתיימו.

6.      הכנת הפרסום

ככל שתוכנית הפרסום והשיווק ברורה יותר כך קל יותר לנהל את החודש בהצלחה. מעבר להגדרת תקציב הפרסום, יש להחליט באילו פלטפורמות לפרסם, מה לפרסם וכיצד. כדאי להכין את התכנים ובהם התכנים הכתובים, התמונות והסרטונים מראש ולהכין את הקמפיין מראש.

לא פעם לוקח זמן עד שקמפיין מאושר וכל יום בנובמבר עשוי להיות משמעותי. הכנה מוקדמת תאפשר לכם להתחיל את המבצעים ברגל ימין, להביא לעסק עוד לקוחות ולהגדיל מכירות.

 

מביאים את הניסיון לחודש נובמבר

הניסיון שלנו בקידום אתרים, בפרסום וניהול רשתות חברתיות עומד לרשותכם גם עכשיו. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר, לבחון יחדיו כיצד נוכל לקדם את העסק שלכם בחודש הכי חם של השנה (מבחינת מכירות, ברור) ופשוט להתחיל למכור.