השקעתם כסף ובניתם אתר. אתם נמצאים בסביבה לא יותר מדי תחרותית מבחינת מילות מפתח, אתם מנסים לעשות את הדברים בעצמכם, קוראים מאמר פה, שואלים שאלה בקבוצת פייסבוק שם, ובגדול מנסים לקדם את האתר שלכם לבד. אחרי תקופה שאתם מבינים שזה לא עובד, אתם פונים לפרילנסר או לחברה שמספקת שירותי קידום אתרים. עכשיו, אחרי שהורדתם את הקוף הזה מהגב ויש לכם אנשי מקצוע שיעשו את העבודה בשבילכם, אתם יכולים לחזור ולהתרכז בהצלחת העסק שלכם. מישהו אחר כבר ידאג לאתר. עוברים להם חודש, חודשיים ושלושה, ואתם עוד לא ממש רואים תוצאות. מצד אחד ברור לכם שזה תהליך שלוקח זמן, מצד שני, מי שמקדם לכם את האתר אומר אל תדאגו יהיה בסדר. וכולנו אוהבים לשמוע ״יהיה בסדר״…

מצד הלקוח, אחת הבעיות הכי גדולות בכל הקשור לתחום, הוא שאין לו באמת דרך לראות מה העבודה שמתבצעת ביום יום. הרי הלקוח יודע מראש שהוא נכנס לתהליך לטווח ארוך, ככה שגם אם לא יהיו תוצאות אחרי שלושה וארבעה חודשים, המקדם לא ישדר סימני היסטריה, שכן מדובר בתהליך.

בניגוד לקידום ממומן בפייסבוק או בגוגל, שניתן לראות תוצאות או לפחות תהליכי עבודה בזמן אמת, בכל הקשור ל-seo, יש קצת יותר ערפול בעבודה השוטפת. לכן, אם אתם מתחילים לעבוד עם מקדם, הנה מספר דברים שחשוב שתדעו, תתעקשו עליהם ותוודאו שהם מתרחשים בפועל.

תמונה של חיפוש בגוגל

הגדירו מילות מפתח

דבר ראשון, תגדירו מראש את מילות המפתח שאתם רוצים להיות מקודמים בהם. לא פעם בגלל חוסר הבנה, בעלי עסקים פשוט אומרים: קדם לי את האתר! מה שמוביל לכך שהאתר מתקדם אבל בביטויים זניחים שלא מביאים באמת טראפיק, אבל המקדם יכול להיות גאה בתוצאות ולהגיד הנה קידמתי. הגדירו בתחילת העבודה את רשימת המילים שאתם רוצים לקדם.

בקשו לקבל ניתוח מתחרים

מקדם אתרים מיומן יבצע את המחקר המתחרים, יותר בשביל עצמו, על מנת שיוכל להבין את התמונה הרחבה ולבנות אסטרטגיה. יחד עם זאת, אתם רוצים לראות כי באמת ישבו והשקיעו בנושא, לכן בקשו את נתוני המחקר.

קישורים חיצוניים

קישורים מאתרים איכותיים עוזרים לקידום האתר. למרות שהדעות חלוקות על מידת האפקטיביות של הנושא, עדיין מרבית המקדמים יפעלו להשיג קישורים חיצוניים. בקשו לראות בסוף חודש, את כמות הקישורים החיצוניים שהתווספו לאתר שלכם, וחשוב יותר מהיכן הם מגיעים.

דוחות חודשיים

בקשו מהמקדם דוח חודשי שמסכם את הפעילות באותו החודש. מה נעשה, כמה נעשה, מה השתנה. איך בכלל תוצאות החיפוש השתנו במהלך החודש בהשוואה לחודש קודם. מי מהמתחרים שלכם עלה או ירד בתוצאות החיפוש והיכן אתם נמצאים בהשוואה אליו.

נכון, עבודת seo היא תהליך שקשה לראות בו תוצאות בהתחלה, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לדרוש לראות תהליכי עבודה.